En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Superar l´alcoholisme, un alliberament a l´abast de tothom

Quatre membres d’Alcòholics Anònims han explicat aquest dimecres almatí, a Ràdio Estel, la seva experiència personal d’alliberament. Un d’ells,Sergio, ha destacat que viu ara, des…

30 octubre 2013

Redacció

Comparteix

Quatre membres d’Alcòholics Anònims han explicat aquest dimecres almatí, a Ràdio Estel, la seva experiència personal d’alliberament. Un d’ells,Sergio, ha destacat que viu ara, des de l’agost passat, ‘’una segonaoportunitat després d’haver fracassat en un intent anterior’’. Va començar abeure amb 15 anys, i ara afronta amb fermesa el nou camí cap a la sortida deltúnel.
Per la seva banda, Andrés ha comentat que ell, des de l’any 1984, viuallunyat de l’alcohol, tot i que ha reconegut les dificultats. ‘’La vidacomunitària d’Alcohòlics Anònims és imprescindible per seguir alliberat tota lavida’’, ha dit. Per la seva banda, José ha recordat que ‘’els alcohòlics sónmalalts, i aquesta malaltia no es cura, sinó que s’atura''. Sobre el seu caspersonal, ha dit que és molt important l’entorn de cadascú, perquè ''els amicsi la família són els qui veuen millor si la persona alcohòlica s’ha alliberat;els canvis són molt importants i ben visibles''. Finalment, Paco ha asseguratque ‘’només la voluntat de deixar l’alcohol ja és un pas molt important, cosaque es nota clarament en les comunitats d’Alcohòlics Anònims’’.
L’alcoholisme és una de les addiccions que empresonen més la vidahumana. Tot comença amb uns hàbits de beguda que semblen poc importants, peròel problema es fa cada cop més gran perquè la persona es fa alcohòlica fins alpunt de la inconsciència. Ingerir alcohol té, a més, uns efectes anul·ladors dela persona. Desapareixen els pensaments negatius i es té una falsa sensaciód’eufòria que fa incontrolable precisament aquest esclavatge. Una de lesentitats que ha fet més últimament per alliberar aquestes persones del’alcoholisme és Alcohòlics Anònims. Mitjançant el treball en grup i una vidasocial natural basada en l’amistat i els valors, aquesta entitat ha aconseguitsalvar moltes persones d’un pou on no haurien volgut entrar mai.
El GrupGratitud d’Alcohòlics Anònims, acollit a la parròquia dels Dolors del barri deSants, a Barcelona, celebra aquest dissabte 2 de novembre la seva trobada anual a partir deles 19.00 hores. Els testimonis d’aquesta recuperació personal compartiran unavetllada oberta a tots els qui vulguin conèixer l’associacióAlcohòlics Anònims és una associació d’autoajuda nascuda l’any 1935 alsEstats Units, de la mà de William Griffith i Bob Smith. Des d’aleshores, s’haestès per tot el món, i els seus membres, tant homes com dones, es donen suportformant comunitats. S’ajuden amb l’objectiu de mantenir la seva sobrietat, és adir, la renúncia a l’alcohol, compartint les seves experiències. Actualment hiha uns 116.000 grups, en 180 països, i més de dos milions de membres. Tots, enmajor o menor grau, han aconseguit superar l’addicció a l’alcohol. Amb lasobrietat, és a dir, l’absència d’alcohol, com a principal objectiu, els quientren a l’associació segueixen 12 passos per aconseguir gradualment unalliberament total.

Més actualitat

ECONOMIA I FINANCES

FACUA reclama un topall de preus per limitar els efectes de la guerra

L'efecte immediat de la guerra ha sigut l'augment de preu de la gasolina, però es preveu que acabi repercutint en més sectors

12 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Elisenda Carod: “La conciliació no existeix per a les mares”

Elisenda Carod

Parlem amb la periodista i mare Elisenda Carod sobre el seu nou llibre 'La mare dels ous. L’antimanual per a moments de desesperació'

12 març 2026

Redacció

SANITAT

Els professionals sanitaris denuncien un augment d'amenaces i agressions dels pacients

Elvira Bisbe, presidenta del Col·legi de Metges de Barcelona, lamenta que cada cop es troben en una situació més difícil per exercir la professió

12 març 2026

Redacció