En directe

Matines

RÀDIO ESTEL

(Enquesta) "La precarietat laboral provoca una insatisfacció en el treballador" Laura Martín, psicòloga

Durant aquesta setmana parlarem de precarietat laboral en la secció ‪#‎ElPitjordelPitjor‬ amb la Laura Aznar.  Divendres hem conversat amb Laura Martín, psicòloga i consultora de…

17 abril 2015

Redacció

Comparteix

Durant aquesta setmana parlarem de precarietat laboral en la secció ‪#‎ElPitjordelPitjor‬ amb la Laura Aznar. 

Divendres hem conversat amb Laura Martín, psicòloga i consultora de recursos humans. Amb ella hem parlat dels efectes psíquics de la precarietat laboral, en una situació "d'inseguretat, incertesa". "Tot això provoca una insatisfacció en el treballador: l'ansietat, no arribar a final de mes, estar cremat... Sobretot els joves, que estudien molt i després no poden tenir una bona feina".

La psicòlga Laura Martín s'ha trobat gent que ha deixat de creure en ella mateixa, amb l'autoestima perjudicada per anar saltant d'un treball a un altre, amb sentiments d'apatia, tristesa, cansament i fins i tot de vergonya: "No és culpa teva, és la circumstància que s'està donant actualment", definia Martín.

Us animem a visitar el seu web: ¡Somos más que recursos humanos!

Dimecres rebíem Josep Adelantado, sociòleg, que apuntava a gent jove, immigrants i dones com els perfils típics de precaris: "No són poc educats, tenen estudis superiors". Hi ha debat sobre si el precariat és una classe social. Adelantado no ho considera com així, sinó com una situació laboral, i creu: "No es defineix només amb la propietat dels mitjans de producció, sinó també amb els estudis i la família"

Dilluns ens ha visitat Carlos Navarro, de Comunicació i Mitjans de la CGT: “Mark Twain deia que hi havia tres mentides: les mentides, les mentides detestables, i les estadístiques, perquè no deixen de ser molt manipulables pels governs”, ha respost Navarro sobre les dades positives de l'economia.

Navarro ha apuntat que existeix una nova classe social: el precariat: “La gent no es veu capaç de fer la seva vida: acaba vivint a casa amb els pares perquè és la forma per subsistir”. També ha declarat que molts treballadors estan contractats per 850 euros al mes: "Estem parlant de gent que té feina, però una feina miserable, malt pagada”

Preguntat per Laura Aznar sobre com revertir aquesta situació, Carlos Navarro ha replicat: “El sistema democràtic ha arribat un punt que no dóna més que sí. Els votants no posen ni treuen polítics. No mana la gent. O es busca un canvi social molt més profund, amb solidaritat, suport mutu... o això té una mala sortida”, ha conclòs el membre de CGT.

Escolta l'entrevista a Carlos Navarro (minut 40)

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Green Valley: "Els pocs grups de l'escena reggae ens hem mantingut"

Ander Valverde de Green Valley

Parlem amb Ander Valverde, membre fundador de Green Valley, sobre els 20 anys de trajectòria de la banda vitoriana

26 novembre 2025

Redacció

INTERNACIONAL

Ucraïna, lluny d’acceptar un acord amb Rússia

El president del Catalonia Global Institute, Abel Riu, assegura que cap de les parts té incentius per pactar la pau

26 novembre 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

MASCLISME

VIOLÈNCIA MASCLISTA

Augmenten els casos de violència masclista digital

tim-mossholder-z9tjplzzgh4-unsplash

Parlem amb Rebeca Paz, hacker feminista i experta en violències masclistes digitals, sobre l'augment d'aquest fenomen

25 novembre 2025

Redacció