En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Torna al setembre "Sócrates. Juicio y muerte de un ciudadano"

Enmig de la carolada d’aquest estiu, recuperem l’entrevista refrescant que vam fer el darrer dia de la Fórmula Estel. El director de teatre, Mario Gas,…

11 agost 2015

Mercè Raga

Comparteix

Enmig de la carolada d’aquest estiu, recuperem l’entrevista refrescant que vam fer el darrer dia de la Fórmula Estel. El director de teatre, Mario Gas, i l’actor Carles Canut ens van presentar l’obra Sócrates. Juicio y muerte de un ciudadano.

Només ser que no se res”. Vam partir des de la més pura ignorància i vam intentar descobrir el Sócrates que proposa Mario Gas i l’actor català Carles Canut, entre d’altres.

La idea de fer l’obra va néixer d’una proposta del director del teatre Romea, Borja Sitjar, i el director de FOCUS a Mario Gas. En principi, el director català va proposar un text de Sèneca, però al final juntament amb l’ajuda del dramaturg Alberto Iglesias van escriure el text que dóna vida aquest Sócrates protagonitzat per Josep Maria Pou. “Vam crear un text centrats en el judici i la mort de Sòcrates. Com un ciutadà democràtic és mort per una col·lectivitat que s’anomena a si mateixa democràcia” assegura el director i autor de l’obra, Mario Gas.

En l’actualitat, Grècia viu moments complicats. Temps de canvi i de renovació. Coincidint amb l’origen del filósof i amb la història que Mario Gas explica a Sócrates. Juicio y muerte de un ciudadano segons el mateix autor del text “la honestedat és univesal”, en l’obra és pot veure “l’enfrontament d’una persona honesta, cercador de la veritat, en front d’una estructura política malmesa, hipòcrita, afavorint a les elits i on les coses semblen el que no són”.

En aquesta versió de Sòcrates és l’espectador el que jutjarà més que mai el treball de l’obra. “L’espectador surt amb la necessitat de fer-se preguntes” això és el que afirma l’actor Carles Canut que interpreta a l’amic íntim de Sòcrates, Crytó. L’obra conté molt poca acció i molta reflexió.

Aquesta obra la podreu tornar a veure a partir del 23 de setembre fins a finals d’octubre al teatre Romea de Barcelona i després començarà una gira per Espanya.

Podeu escoltar l’entrevista aquí a partir del minut 13'30".

Més actualitat

ENTREVISTES

N'Gai N'Gai: "Si toquem és perquè algú en rebi un impacte positiu"

N'Gai N'Gai

Parlem amb Jordi Bastard i Paco Garcia de N’Gai N’Gai sobre el seu comiat, la gira dels grans èxits i la seva trajectòria

12 setembre 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

ENTREVISTES

Bea Fernández (Arrels): "Les persones sense llar s'han d'atendre a les ciutats on viuen"

Bea Fernández

La directora d'Arrels Fundació reprova els discursos d'odi amb què s'estan trobant

12 setembre 2025

Redacció

ESPORTS

SOCIETAT

Les protestes propalestines marquen La Vuelta ciclista a Espanya

Protestes a La Vuelta

Roger Castillo, membre del pòdcast 'L'etapa reina' de Ràdio Molins comprèn les manifestacions propalestines a la Vuelta

12 setembre 2025

Redacció