En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Jordi Sánchez: "Hi ha un objectiu que és contaminar allò que democràticament s'ha construït"

El president de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), Jordi Sànchez, ha contestat aquest dijous, des de Ràdio Estel, a diverses qüestions relacionades amb l’actualitat política i…

3 setembre 2015

Redacció

Comparteix

El president de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), Jordi Sànchez, ha contestat aquest dijous, des de Ràdio Estel, a diverses qüestions relacionades amb l’actualitat política i l’important moment que viu Catalunya. Ha destacat que veu les eleccions del 27S com una gran oportunitat: "Queda un camí per dialogar amb el govern espanyol, i aquest són les urnes. El diàleg sense les urnes s'ha demostrat que és sense recorregut. No han volgut atendre a raons, com el 9-N. Aquest país vol esdevenir un país lliure per tenir millors oportunitats per a tothom, d'una manera unitària, transversal i pacífica". El màxim representant de l'Assemblea ha assegurat que l'entitat "mantindrà un paper de neutralitat i no demanarà el vot per a cap llista".

Jordi Sánchez ha anunciat que la setmana vinent tindrà un encontre previ a la Diada amb el president de la Generalitat, Artur Mas, i amb l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, després que tots dos hagin dit que no aniran a l'acte de l'Avinguda Meridiana, la Via Lliure. El president de l'ANC s'ha mostrat "totalment d'acord amb Mas" després que el president hagi denunciat l'existència d'una campanya en contra del 27S: "Utilitzaran mentides i mitges veritats. Hi ha un objectiu que és contaminar allò que democràticament s'ha construït. Es voldrà fer creure que tot està podrit, que només hi ha corrupció". En aquesta línia, s'ha mostrat dolgut, en una referència a Felipe González, pel fet que "persones que tenien una gran responsabilitat política diguin certes coses", i ha conclòs que "potser pensen que la victòria la tenen molt lluny i estan fent servir el discurs de la por".
Preguntat sobre el paper de l'Església catalana en el procés independentista, Jordi Sánchez ha afirmat: "La religió, que forma part de la vida privada de les persones, no pot quedar al marge d'aquest procés. Cal anar a votar, perquè forma part de la comunitat. No hi ha moralment cap coacció que pugui ser acceptable".
Aquesta entrevista al president de l'ANC ha servit, dins la Fórmula Estel versió Estiu, ha servit per presentar la nova temporada del programa. D'altra banda, i seguint amb l'actualitat política, aquest proper dilluns, dins l'espai El Mirador de l'Actualitat, Ignasi Miranda entrevistarà Ramon Espadaler, secretari general d’Unió i candidat d'aquesta formació a les eleccions del 27 de setembre.

Més actualitat

ESGLÉSIA MÓN

Cristóbal López: "És immoral que alguns polítics que es declaren catòlics vegin els musulmans com uns enemics"

El cardenal i arquebisbe de Rabat diu a Ràdio Estel que la imatge de pastors evangèlics pregant amb Donald Trump és "un atemptat contra la nostra fe"

13 març 2026

Ignasi Miranda

CULTURA

ENTREVISTES

Pau Roca i Carmen Marfà: "És impossible que una obra de teatre faci molta por"

L'actor i la dramaturga de 'La presència' exposen la combinació entre la comèdia i el terror de l'obra

13 març 2026

Redacció

SOCIETAT

Núria Sastre, advocada: "El règim tancat és contraindicat per a les persones que pateixen de salut mental, mai milloraran a la presó"

L'advocada apunta que hi hauria d'haver un informe previ de cada persona jutjada per detectar si és adient el seu internament a la presó

13 març 2026

Redacció