En directe

Fórmula Estel

PAPA FRANCESC

Francesc contraposa "l'Església fidel, quan el centre és Jesús", amb la "tèbia, quan es refugia en les seguretats"

Francesc ha dit aquest dilluns que l’Església només té sentit si anuncia Jesucrist. En l’homilia de la Missa matina a la capella de Santa Marta,…

23 novembre 2015

Redacció

Comparteix
Francesc ha dit aquest dilluns que l’Església només té sentit si anuncia Jesucrist. En l’homilia de la Missa matina a la capella de Santa Marta, ha destacat que “l’Església pot ser fidel, si el seu centre és Jesús, i tèbia si es refugia en les seves seguretats”. A partir de l’evangeli del dia, el de la vídua pobra que dóna tot el que té, només dues monedes, el Sant Pare ha afegit que “és la dona sola, que s’ha d’espavilar com pot i que té la seva esperança només el Senyor, com l’Església, que espera el seu Senyor”. El pontífex ha comparat concretament les vídues de l’Evangeli amb l’Església, perquè “ploren soles, com la institució fundada per Jesús, que també espera el Senyor”. El Papa ha dit que l’Església pot ser fidel a l’expectativa d’esperar Jesús o bé infidel, buscant seguretats en altres realitats. En aquesta línia, com a conclusió, Francesc ha dit que les nostres ànimes també poden buscar seguretats a dins o a fora.
D'altra banda, i en les hores prèvies a un històric viatge a tres països africans, el Sant Pare planteja com a desig "portar a l’Àfrica Jesucrist i el seu missatge de pau i reconciliació". En les vigílies d'aquesta visita a Kènia, Uganda i la República Centreafricana en, que començarà dimecres, el Papa s'adreça als ciutadans d'aquestes tres nacions en dos vídeos fets públics en les últimes hores, un en anglès i l'altre en francès. El Sant Pare es compromet a portar "consol i esperança als qui pateixen i als pobres, sobretot des de la proximitat amb els joves, amb el diàleg interreligiós i amb un món més just i fratern".
Dimecres, amb motiu de l’inici d’aquest onzè viatge apostòlic internacional de Francesc, el bisbe de Roma no presidirà l’habitual audiència setmanal. A les 7.15 del matí, sortirà cap a l’aeroport, des d’on volarà després fins a Nairobi, a Kènia, on té previst arribar cap a les 15.00, hora catalana. Es reunirà amb el president de la república i després amb les autoritats i el cos diplomàtic. A la capital keniana, Francesc presidirà una trobada interreligiosa i després l'Eucaristia al campus de la Universitat. També tindrà una trobada amb el clergat, religiosos,  religioses i seminaristes, al camp d’esports de la Saint Mary’s School. Finalment, el Sant Pare visitarà, el mateix dijous, l’oficina de les Nacions Unides
"Crist regna d'una altra manera"
I aquest diumenge, durant l’Àngelus, el Sant Pare va recordar que Jesucrist és rei, com diu a l’evangeli proclamat en aquesta gran festa, però va aclarir que aquest regnat és “d’una altra manera”. En aquesta línia, Francesc va comentar que Jesús governa per a un regne de pau, de justícia i d’amor, i que és diferent als regnes d’aquest món, que sovint cauen en temptacions contràries. D’altra banda, el pontífex va recordar la beatificació aquest dissabte, a la catedral de Barcelona, de 26 màrtirs caputxins, víctimes de la persecució religiosa dels anys 30 a Espanya.
Finalment destaquem que Francesc ha rebut aquest dilluns, en audiència al Palau Apostòlic Vaticà, el governador general d'Antigua i Barbuda, Rodney Williams. Després el mandatari s'ha trobat amb el cardenal Pietro Parolin, secretari d'Estat del Vaticà, acompanyat per l'arquebisbe Paul Richard Gallagher , secretari per a les Relacions amb els Estats. L'entrevista s'ha desenvolupat en un clima de cordialitat i els dos líders han constatat les bones relacions bilaterals, reforçades els últims anys amb el nomenament d'un ambaixador davant la Santa Seu. 
El diàleg s'ha centrat posteriorment en l'aportació que l'Església catòlica ofereix en la promoció de la tutela de la dignitat de la persona humana, així com en els sectors de l'educació i de l'ajuda als més necessitats. En aquest sentit ,s'ha expressat el desig compartit que la col•laboració sigui recíproca i profitosa. Finalment, s'han abordat alguns temes d'importància regional i global, amb una referència particular als fluxos migratoris i al canvi climàtic.
Es pot escoltar AQUÍ l'edició de Diari del Papa corresponent a aquest dilluns 23 de novembre.

EL PAPA, A LA PREMSA EN LES ÚLTIMES HORES

ABC: Francesc comença a l'Àfrica el seu viatge més perillós

LA NACIÓN (diari argentí): Francis Arinze qualifica el viatge de Francesc a l'Àfrica d'acte d'amor

TELAM (grup comunicació argentí): Gira de Francesc a l'Àfrica i condemna de l'atac a Mali

HUFFINGTONPOST: Francesc demana pregàries pel seu viatge a l'Àfrica

EL CONFIDENCIAL: El Papa Francesc condemna la persecució dels cristians

EL DIARIO: Francesc condemna la persecució contra els cristians

EL PAÍS: El Pontífice habla con entusiasmo del programa programa Scholas Occurrentes

Més actualitat

PAPA LLEÓ

RELIGIÓ

VATICÀ

Leticia Soberón: "El papa Lleó XIV està curat d’espants"

Papa Lleó XIV

Entrevista a Leticia Soberón, membre del Dicasteri de Comunicació del Vaticà

9 maig 2025

Redacció

PAPA FRANCESC

RELIGIÓ

VATICÀ

Oriol Junqueras: "L'església busca consolidar la seva influència a tot el món"

El líder d'ERC, Oriol Junqueras, atenent els mitjans a la Fira d'Abril de Barcelona

Entrevista a Oriol Junqueras, historiador vaticanista i president d’ERC

9 maig 2025

Redacció

Sense categoria

Manuel Manonelles: "El col·legi de cardenals ha fet un cop de puny damunt la taula"

Manuel Manonelles: "El col·legi de cardenals ha fet un cop de puny damunt la taula"

Entrevista a Manuel Manonelles, analista, expert en relacions internacionals i professor associat de Relacions Internacionals de Blanquerna URL

9 maig 2025