En directe

El Matí a Ràdio Estel

RÀDIO ESTEL

Marta Sibina (En Comú Podem) diu que ha sortit del 15M per "blindar els drets socials i fer un referèndum a Catalunya"

Marta Sibina, número 2 de la plataforma En Comú Podem per Barcelona a les eleccions generals del 20 de desembre, ha visitat aquest dijous Radio…

10 desembre 2015

Redacció

Comparteix
Marta Sibina, número 2 de la plataforma En Comú Podem per Barcelona a les eleccions generals del 20 de desembre, ha visitat aquest dijous Radio Estel per parlar de les mesures que proposa la seva formació d’esquerres. Sibina ha dit que les propostes i els eixos principals “se centren en els drets socials i estan dirigides al servei de les persones”. Els objectius principals passen per “un blindatge de drets socials, un referèndum i una radicalitat democràtica per acabar amb la corrupció”.
 
Sibina també ha parlat del rescat als bancs per part del govern espanyol, i ha dit que “el Partit Popular no té intenció ni voluntat de tornar els diners”, ja que “no fa propostes” per dur a terme aquesta mesura. La candidata ha destacat la importància d’aconseguir que les forces polítiques es posin d’acord amb els ciutadans “promovent moviments socials i ciutadans amb forces polítiques”. En aquesta línia, ha posat l’exemple de les manifestacions del 15M a diversos llocs d’Espanya, de les quals s’ha definit com una hereva d’aquell esperit.
La número 2 de la canditatura En Comú Podem ha acusat el Partit Popular i Ciutadans de “no voler parlar amb la premsa sobre el Tractat de Comerç entre els Estats Units Europa”. Marta Sibina, que ha assegurat que el seu partit està a favor dels referèndums, ha lamentat “que no es posi a disposició de la ciutadania una qüestió tan important com aquesta”. Sibina ha dit que En Comú Podem aposta per una “democràcia real”
Sibina, activista i infermera, ha qualificat de “democràcia buida” tot el que el govern espanyol està fent amb la Sanitat, ja que “s’han retirat 800.000 targetes sanitàries a immigrants en l’Estat espanyol”. Els canvis més importants que proposen des de la formació política són, segons ha recordat la candidata, “les llistes obertes i una fiscalitat a partir de la qual els rics hagin de pagar més impostos” i “no enfonsar els petits empresaris i autònoms, ja que se’ls ha de donar solucions”
En l’entrevista, Marta Sibina no ha volgut avançar si hi haurà o no pactes entre els partits tant a Catalunya com en l’àmbit d’Espanya. Això sí, ha assegurat que “no hi ha cap connexió amb el PP i amb Ciutadans”. I sobre el tema de l’educació, la número 2 d’En Comú Podem per Barcelona ha estat clara, i ha dit que hauria de ser “100% pública, destinada a serveis socials”. En temes religiosos, Sibina ha comentat que, per a la seva formació, s’ha de “respectar les creences de totes les persones”. Finalment, ha demanat el vot, però “sobretot que la gent es miri el programa, que segur que agradarà!”.
Es pot escoltar AQUÍ l'entrevista a la número 2 d'En Comú Podem.

Més actualitat

INTERNACIONAL

Jofre Rocabert: "Un bloqueig de l'estret d'Ormuz per part dels Estats Units seria una escalada difícil de desfer"

El membre de Catalonia Global Institut considera que l'Iran està resistint millor la guerra que els Estats Units

14 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Guillem Roma: "La música en directe és com un ritual d'unió"

Guillem Roma

Parlem amb el músic i compositor Guillem Roma sobre el seu setè disc 'Ritual d'Expropiació'

14 abril 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Sense categoria

Mariona Tasquer: "La missió de la flotilla és posar Gaza al centre i denunciar el genocidi i el bloqueig d'Israel"

Una nova flotilla té previst embarcar aquesta setmana cap a Palestina amb ajuda humanitària i per fer-se ressò del genocidi

13 abril 2026

Redacció