En directe

Fórmula Estel

PAPA FRANCESC

El Sant Pare qualifica la misericòrdia de "carícia i abraçada d'un pare que dóna consol" i que tots podem practicar

El Papa Francesc ha dit aquest dijous, com Sant Pau, que la nostra feblesa és el trampolí per a la nostra força si confiem en…

Publicat: 10/12/2015 20:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:31 per Redacció

Comparteix
El Papa Francesc ha dit aquest dijous, com Sant Pau, que la nostra feblesa és el trampolí per a la nostra força si confiem en el Déu misericordiós. Aquesta misericòrdia és, segons ha recordat el pontífex, com la carícia d’una mare al fill espantat per un malson nocturn. Una vegada més, el Sant Pare ens ofereix aquella plasticitat que ens permet fer aterrar la creença en Déu en les nostres preocupacions de cada dia. En l'homilia de la Missa matinal a la Capella de Santa Marta, el Sant Pare ha destacat que “Déu està enamorat de la nostra petitesa” i que “la seva misericòrdia no té fi”. En una celebració en què també han participat els cardenals del Consell dels 9, en el primer dia de la seva 12a reunió de treball amb el Sant Pare, Francesc ha explicat que la misericòrdia "és com una carícia, com l'abraçada d'un pare que dóna consol i seguretat al seu fill".
El pontífex, després de recordar que "el Senyor és misericordiós i gran en l'amor”, ha desenvolupat la seva homilia partint de la primera Lectura -del llibre d'Isaïes- on, en un monòleg del Senyor, "es comprèn que Déu ha triat al seu poble no perquè fos gran o poderós, sinó perquè era el més petit de tots, el més miserable de tots ". Francesc ha recordat també un sant "que feia moltes penitències, al qual el Senyor demanava cada vegada més fins que aquest li va dir que ja no tenia res més per donar-li i, aleshores, Déu li va respondre que li donés els seus pecats". El pontífex ha dit que precisament aquestes són "les carícies de Déu", les del nostre Pare, "quan s'expressa amb la seva misericòrdia".
El Sant Pare ha acabat l’homilia "demanant a Déu que desperti en cada un de nosaltres, ia tot el poble, la fe en aquesta paternitat, en aquesta misericòrdia, en el seu cor. I que aquesta fe en la seva paternitat i la seva misericòrdia ens faci una mica més misericordiosos amb els altres".
Mor el cardenal bolivià Julio Terrazas
El cardenal bolivià Julio Terrazas ha mort aquest dimecres al vespre. Ho ha comunicat l'arquebisbe de la diòcesi de Santa Cruz, Sergio Gualberti, en una nota enviada a l'agència Fides. El cardenal Terrazas va néixer a Vallegrande, a la província oriental de Santa Cruz, el 7 de març de 1936. Missioner de la Congregació del Santíssim Redemptor, va ser ordenat sacerdot el juliol de 1962. Va estudiar Teologia i Filosofia a l'Institut San Alfonso dels pares redemptoristes a Còrdova (Argentina), i va obtenir la llicenciatura en pastoral social a França. Va ser bisbe i arquebisbe de les ciutats d'Oruro, La Paz i Santa Cruz. El 21 de febrer de 2001, Joan Pau II el va nomenar cardenal primat. Va ser president de la Conferència Episcopal de Bolívia des del 1985 fins al 2012.
El cardenal  Terrazas participar en el Conclave que va triar Jorge Bergoglio per a la seu de Pere. En el moment de deixar la guia de l'arxidiòcesi per limiti d'edat, el Papa Francesc li va enviar una carta en què s'adreçava a ell dient-li "estimat germà" i donant-li les gràcies "pel seu generós i competent compromís en el ministeri episcopal, que ha donat fruits magnífics per al bé del sant poble de Déu i també per incrementar la solidaritat i la convivència pacífica en aquest país, malgrat els temps difícils".
Presentat l'últim document sobre les relacions amb el judaisme
Una reflexió sobre qüestions teològiques elaborat per la Comissió per a les Relacions Religioses amb el Judaisme, 50 anys després de la declaració Nostra Aetate del Concili Vaticà II, és l'essència d'un nou document, amb el títol Perquè els dons i la crida de Déu són irrevocables, que s'ha fet públic aquest mateix dijous i que està signat pel president del Consell Pontifici per a la Promoció de la Unitat dels Cristians, el cardenal Kurt Koch.
L'escrit té un "estatus especial" en el context més ampli del diàleg interreligiós. En el text, s'aborden qüestions teològiques, com ara la importància de la revelació, la relació entre l'Antic i el Nou Testament, la relació entre la universalitat de la salvació en Jesucrist i la creença que el pacte de Déu amb Israel no va ser mai revocada i també l'obra evangelitzadora de l'Església en relació amb el judaisme.
Finalment destaquem que aquest divendres, a la Capella Redemptoris Mater del Palau Apostòlic del Vaticà, té lloc la segona predicació d'Advent, davant la presència del Papa Francesc i dels membres de la Cúria Romana, a càrrec del caputxí Raniero Cantalamessa, predicador de la Casa Pontifícia. En aquesta ocasió, la reflexió es basa en la crida universal a la santedat, a partir de la Constitució dogmàtica Lumen gentium dins el 50è aniversari de la conclusió del Concili Ecumènic Vaticà II.
Es pot escoltar AQUÍ l'edició de Diari del Papa corresponent a aquest dijous 10 de desembre.

EL PAPA, A LA PREMSA EN LES ÚLTIMES HORES

MISERICÒRDIA
 

 

 

CANVI CLIMÀTIC
 
MILLORS FRASES (VIDEO)
 

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga