En directe

Fórmula Estel

FÓRMULA ESTEL

Vols dur a terme els propòsits per a aquest any nou?

L'any nou és una bona oportunitat per fer canvis i millores importants a les nostres vides. I què cal fer per acomplir els propòsits? Núria Benedito,…

4 gener 2017

@BorjaDeMaria

Comparteix
L'any nou és una bona oportunitat per fer canvis i millores importants a les nostres vides. I què cal fer per acomplir els propòsits? Núria Benedito, Dra. en Psicologia, ens ha donat 4 claus a la 'Fórmula Estel':
1. Posa els propòsits per escrit en un lloc visible. 2 o 3 propòsits és adequat
2. Tingues present els teus propòsits pel matí i varies vegades al dia. I quan aconsegueixis un dels teus propòsits, fes-li una senyal com aconseguit. Això t’ajudarà  a motivar-te a aconseguir la resta de propòsits i veure que l'esforç ha valgut la pena! (la teva habitació, la teva cuina, la teva taula de treball) 
3. Els teus propòsits han de ser sobre tu. No pots proposar-te canviar a uns altres o canviar coses que no depenen de tu.
4. Investigar sobre el canvi que vols fer per organitzar-te i tenir els recursos disponibles quan els necessitis.
Aquestes són algunes coses que pots fer per organitzar-te amb temps i aconseguir de forma més efectiva els teus propòsits per a any nou:
- Pots llegir sobre el teu propòsit: ja sigui per deixar de fumar, aconseguir un altre treball millor, o començar a fer ioga. Mira a Internet vídeos, blogs, articles, o fins i tot llibres gratis que parlin sobre la meta que vols aconseguir per saber què passos has de donar per començar i com aconseguir-ho.
- Escull un moment de l’any que puguis començar: no és necessari que comencis tots aquests canvis alhora el 6 de gener. Si de debò vols complir amb els teus propòsits d'any nou, escull una data per començar cadascun en la qual sàpigues que estaràs descansat, motivat, i envoltat de gent positiva.
- Assegura't que en un mateix dia no comences més de 2 propòsits alhora. Si decideixes començar 3 o més propòsits en el mateix dia pot ser que t'atabalis una mica!

Més actualitat

MEDI AMBIENT

El Meteocat avisa del perill del litoral català a causa del canvi climàtic

Marc Prohom, cap de l’àrea de climatologia del Meteocat, exposa que cada cop hi haurà més variabilitat del temps

29 gener 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Juan Medina i Lea Lu: "Reivindiquem la cançó amb intro, pont i estructura sencera"

Juan Medina i Lea Lu

Parlem amb el guitarrista Juan Medina i la cantant suísïssa Lea Lu sobre el seu àlbum col·laboratiu 'Vergel', que combina flamenc, jazz i cançó d'autor

29 gener 2026

Redacció

MOBILITAT

SOCIETAT

Pimec reitera que la suspensió de Rodalies no s'han de considerar com a permís retribuït

Aroa Tort, economista de l'Observatori de la Pime a Catalunya, reclama que els costos del dèficit d'infraestructures no repercuteixin en les empreses

29 gener 2026

Redacció