En directe

Fórmula Estel

FÓRMULA ESTEL

Leticia Soberon: "Hi ha malestar en alguns sectors de l’Església pel gir, les paraules i el magisteri del Papa Francesc"

El dia 4 de febrer molts carrers a Roma van aparèixer amb cartells criticant al papa Francesc la seva «falta de misericòrdia» amb diverses institucions,…

Publicat: 14/02/2017 11:30 Actualitzat: 13/10/2021 20:31 per @BorjaDeMaria

Comparteix
El dia 4 de febrer molts carrers a Roma van aparèixer amb cartells criticant al papa Francesc la seva «falta de misericòrdia» amb diverses institucions, cardenals i sacerdots. En un article a Catalunya Cristiana aquesta setmana (amb data 19 de febrer), la psicòloga Leticia Soberon analitza la gestió de la diversitat de l’Església: “Mostra el malestar d’alguns sectors de l’Església i de fora d’ella pel gir, les paraules i el magisteri del Papa Francesc. Això és així”. La co-fundadora del Innovation Center for Collaborative Inteligence ha afegit: “Francesc ha estat molt clar en alguns temes, cridant a l’Església a abandonar qualsevol tipus de clericalisme o corrupció: defectes tremends que encara tenim”.
Durant els seus dos mil anys d'història, l'Església ha viscut en el seu si la difícil gestió dels diferents matisos en la comprensió i vivència de l'Evangeli. Ja cadascun dels apòstols va tenir una manera pròpia de viure-ho i transmetre-ho: “Són normals les divisions. L'Església s'ha quebrat dos cops: havia no només assumptes doctrinals, sinó del món, com la ideologia i les lluites de poder que no tenen res a veure amb l'Evangeli. El misteri de l'Església suposa l'unitat de l'univers, no és uniformitat”, relata Soberón.
La figura de Pere, del Papa, és clau per a la unitat, conclou Leticia Soberon a l'article: "Una unitat que és fruit de la llibertat i la caritat! Si falta un d'aquests components, no hi ha Església. Serem capaços d'obrir-nos al que l'Esperit ens diu en cada moment, en els carismes, estil i novetat de cada Pontífex? Sí, però només si seguim units en llibertat i caritat".

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga