En directe

El Matí a Ràdio Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

Els bisbes de Catalunya ofereixen ajuda pel "bé del poble" català

Els bisbes de Catalunya han fet pública aquest dimecres una nota en què diuen que l'Església "s'ofereix per ajudar en el servei en bé del…

20 setembre 2017

Redacció

Comparteix
Els bisbes de Catalunya han fet pública aquest dimecres una nota en què diuen que l'Església "s'ofereix per ajudar en el servei en bé del nostre poble". Qualifiquen el que viu ara el nostre país de "moment delicat de la seva història", alhora que demanen "a tots els catòlics que preguin, que demanin la benedicció de Déu sobre Catalunya". En la mateixa línia, l'episcopat català anima "tothom, especialment els laics cristians, a ser responsables i compromesos en la vida pública, per avançar en el camí del diàleg i de l'entesa, del respecte als drets i les institucions i de la no confrontació".

NOTA DE LA CONFERÈNCIA EPISCOPAL TARRACONENSE

En aquests dies, demanem a tots els catòlics que preguin, que demanin la benedicció de Déu sobre Catalunya, que viu un moment delicat de la seva història.

Demanem també a Déu per totes les persones que tenen la responsabilitat en el govern de les diferents administracions públiques, de la gestió del bé comú i de la convivència social.

L’Església vol ser ferment de justícia, fraternitat i comunió, i s’ofereix per ajudar en aquest servei en bé del nostre poble.

Animem tothom, especialment els laics cristians, a ser responsables i compromesos en la vida pública, per avançar en el camí del diàleg i de l’entesa, del respecte als drets i les institucions i de la no confrontació, ajudant que la nostra societat sigui un espai de germanor, de llibertat i de pau.

Que el seny i el desig de ser justos i fraterns ens guiï a tots.

Barcelona, 20 de setembre de 2017
Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dimecres, on s'ha comentat la nota dels bisbes de Catalunya, així com globalment tot el que ha passat aquest dimecres. Hi han participat en el col·loqui el periodista Oriol Domingo, el politòleg i economista Xavier Ferrer i l'economista Ivan González. Durant uns minuts, ha intervingut també la diputada de Ciutadans al Parlament Sonia Sierra.

Més actualitat

ENTREVISTES

Alberto Rey: "El Dragon Khan va ser la primera experiència de risc per la societat catalana"

El documental 'Dragon Khan: símbolo de una aventura' repassa el pes històric de l'atracció i de Port Aventura en el seu 30è Aniversari

12 febrer 2026

Redacció

HISTÒRIA

És Antoni Gaudí qui apareix en el vídeo del casament de l’església de la Concepció del 1922?

L'arquitecte apareix, aparentment, en un vídeo de la família Costa-Artigas enregistrat a Barcelona

12 febrer 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Els Pirates: “El teatre ha de generar empatia”

Ricard Farré i Laura Pau de la companyia Els Pirates

Parlem amb els actors Ricard Farré i Laura Pau de la companyia Els Pirates sobre 'L’Estiueig', una versió de 'La villeggiatura'

11 febrer 2026

Redacció