En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

"Hem de canviar a un model de mobilitat sostenible"

Des del divendres passat, dia 1 de desembre, quan hi hagi episodis de molta contaminació hi haurà vehicles que no podran circular a l'àrea de…

4 desembre 2017

@BorjaDeMaria

Comparteix
Des del divendres passat, dia 1 de desembre, quan hi hagi episodis de molta contaminació hi haurà vehicles que no podran circular a l'àrea de Barcelona. Aquestes mesures per reduir els gasos contaminants generen moltes preguntes i nosaltres hem buscat les respostes a la Fórmula Estel. María García, de la Plataforma per la Qualitat de l'Aire, plataforma que agrupa a més de 70 entitats, les ha anat contestant una per una. “No podran circular els vehicles que no porten l’etiqueta ambiental: és a dir, els cotxes més vells, els de benzina matriculats abans del 2000 i els diesel, abans del 2006”. 
El contaminant que marcarà si s’activa el Pla és el diòxid de nitrògen. Hi ha una multa de 100 euros, i si es paga, sembla que serà reduida. Unes restriccions que, de moment, afecten als cotxes però no a les motos. Ecologistes en Acció proposa pagar una taxa per disuadir l’ús del cotxe: “Hem de canviar a un model de mobilitat sostenible, que és bo especialment a la zona on es farà la restricció. Una altra cosa és si anem a Igualada, hi ha una manca de transport públic molt important”. Les persones més afectades per la contaminació són “la gent gran, els nens i les persones amb malalties respiratori i cardiovasculars, i hi ha casos d’infarts i ictus”, ha narrat María García.
Nou èxit del Banc dels Aliments. El Gran Recapte supera un any més les 4.000 tones d’aliments. Els 27.000 voluntaris repartits per tot el territori van recollir aquest cap de setmana davant les portes de mercats i supermercats llet, oli, conserves de carn i peix, i llegums, entre d’altres aliments. 209.000 persones se’n beneficiaran. A Lleida els resultats han estat molt millors del que s’esperaven. A la Fórmula Estel hem parlat amb el director d’aquest Banc d’Aliments, Oriol Beregué, que ha recordat que, si la gent vol continuar donant, pot entrar al web i faci donacions on-line.
També hem parlat de la llibertat o no dels consellers cessats pel 155, que estan a la pressó, i dels Jordis, amb Eulogi Broto, jurista i professor de l'ISCREB. Broto creu: “Avui és un pas més, i dels del principi” i ha qualificat el 21-D com “una campanya de re-situació
A més, hem fet la ronda informativa amb diversos mitjans, entre d’altres, Diari Més i El Periòdic d’Andorra, i Maria Jose García San Pedro, professora de la facultat de pedagogia de la UAB i cooperadora salesiana, ha obert la Fórmula amb el conte de la botiga de la felicitat regentada per àngels. “Aquí no venem fruits, sinó llavors. En els mercats de Déu i de l'ànima, no venem productes ja fabricats”.
Primera hora de la Fórmula Estel

Més actualitat

CULTURA

Eric del Arco: "Les llibreries som espais de socialització, de cultura i de trobada"

El president del Gremi de Llibreters valora com en el sector sempre hi ha relleu malgrat patir diverses crisis

4 febrer 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Edu Lloveras i Oscar Fabrés: "El teatre ha de ser un acompanyament emocional"

Edu Lloveras i Oscar Fabrés

Parlem amb el director Oscar Fabrés i l'actor Edu Lloveras sobre 'Una Cançó Llunyana', que torna a la Sala Dau Al Sec fins al 15 de febrer

4 febrer 2026

Redacció

HABITATGE

SOCIETAT

Confederació Sindical d'Habitatge: "Les sancions són baixíssimes i no ataquen l'arrel del problema"

Marta Espriu, portaveu de la Confederació, valora com a insuficients les primeres sancions a propietaris de pisos perquè incompleixen la llei

4 febrer 2026

Redacció