En directe

El Matí a Ràdio Estel

RÀDIO ESTEL

Joana Ortega, sobre la renúncia de Mas: "És un altre acte de generositat”

Joana Ortega, vicepresidenta durant el govern d'Artur Mas, ha descrit a la Fórmula Estel la marxa de Mas de la presidència del PDeCAT com “un…

10 gener 2018

@BorjaDeMaria

Comparteix
Joana Ortega, vicepresidenta durant el govern d'Artur Mas, ha descrit a la Fórmula Estel la marxa de Mas de la presidència del PDeCAT com “un altre acte de generositat” que “és molt difícil de trobar en política”, i que “posa de manifest els costos de la realitat política que avui viu el nostre país". 
 
Joana Ortega ha recordat que el Tribunal de Comptes ha embargat el domicili d'Artur Mas i els immobles d’ella i dels exconsellers Francesc Homs i Irene Rigau, condemnats per l'organització del 9N, i que tots estan inhabilitats: “En el cas del president Mas, a més a més, el calendari judicial encara és més gran, perquè està investigat i imputat per un fets de quan ella no era president. Per tant jo també hi veig una voluntat expressa per part del govern de l'Estat d’intentar de totes totes que el president Mas no pugui continuar fent política”
Ortega, psicòloga i actualment presidenta d’ET Consulting, ha expressat que tant ella com Mas comparteixen “aquesta sensació de trobar-se perseguit, per haver dut a terme una acció [el 9N], que, com a govern legítim, combregues, i que creus que és la missió de la política, escoltar la gent i poder-los demanar la seva opinió, es viu de manera complicada".
 
L'exvicepresidenta, Joana Ortega, ha parlat també dels costos personals d’haver organitzat la consulta del 9 de novembre del 2014: "Els meus fills em demanen que no torni a la política perquè tenen por”, i ha raonat: “A mi encara em sap més greu [que Mas abandoni la presidència del PDECat] perquè sé que els costos personals encara són més grans”.
Recupera l'entrevista a Joan Ortega (minut 25)

Més actualitat

SOCIETAT

Núria Sastre, advocada: "El règim tancat és contraindicat per a les persones que pateixen de salut mental, mai milloraran a la presó"

L'advocada apunta que hi hauria d'haver un informe previ de cada persona jutjada per detectar si és adient el seu internament a la presó

13 març 2026

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

FACUA reclama un topall de preus per limitar els efectes de la guerra

L'efecte immediat de la guerra ha sigut l'augment de preu de la gasolina, però es preveu que acabi repercutint en més sectors

12 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Elisenda Carod: “La conciliació no existeix per a les mares”

Elisenda Carod

Parlem amb la periodista i mare Elisenda Carod sobre el seu nou llibre 'La mare dels ous. L’antimanual per a moments de desesperació'

12 març 2026

Redacció