En directe

El rosari

VATICÀ

El Papa accepta la renúncia de Mons. Viganò

El director de la sala de premsa vaticana, Greg Burke, ha estat l’encarregat de fer pública la renúncia de Mons. Dario Edoardo Viganò, al capdavant…

Publicat: 21/03/2018 13:32 Actualitzat: 13/10/2021 20:30 per Redacció

Comparteix

El director de la sala de premsa vaticana, Greg Burke, ha estat l’encarregat de fer pública la renúncia de Mons. Dario Edoardo Viganò, al capdavant de la Secretaria de Comunicació, i que ha acceptat el papa Francesc. A partir d’ara, la secretaria serà comandada per l’actual secretari, Lucio Adrián Ruiz.

En la carta de renúncia que Mons. Viganò ha escrit al Papa, li diu que “accepti el meu desig d’apartar-me, i estar, si així ho desitja, disponible per col·laborar-hi d’una altra manera”. El fins ara prefecte de la Secretaria de Comunicació afegeix que fa aquest pas “per prevenir que jo pugui, d’alguna manera, endarrerir, fer malbé o fins i tot bloquejar la reforma comunicativa i, sobretot, per amor a l’Església i a Sa Santedat”.

A aquesta missiva Francesc respon que ho accepta i li demana que “continuï al Dicasteri” i el manté com a conseller del Departament de Comunicació “per poder ajudar al nou prefecte per al projecte de reforma desitjat pel Consell de Cardenals”.

La renúncia de Mons. Viganò és a causa d’una polèmica per una carta de Benet XVI amb motiu de la presentació de la col·lecció La teologia del papa Francesc. Mons. Viganò va llegir aquesta carta en la qual Benet XVI donava suport teològicament al seu successor.

El problema és que Viganò no va llegir la carta sencera, mancaven algunes reflexions del Papa emèrit, sobretot una de més crítica en relació amb un dels autors de la col·lecció i en la qual deia: “Només al marge voldria apuntar la meva sorpresa davant del fet que entre els autors figuri també el professor Hünermann, que, durant el meu pontificat, es va fer notar per haver patrocinat iniciatives antipapals.”

Dels quatre paràgrafs de l’escrit de Benet XVI, Viganò en va llegir tres i la notícia que va publicar Vatican News en va reproduir dos.

Més informació a www.vatican.va.

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga