En directe

Sense distància

CULTURA

L’escola Jesuïtes de Sarrià acollirà un concert de música tradicional de l’Amazònia

L’escola Jesuïtes de Sarrià-Sant Ignasi de Barcelonaacollirà el proper 13 d’abril l’actuació de la formació musical Ensamble Moxos,un grup format per joves bolivians, especialitzat en…

27 març 2018

Redacció

Comparteix

L’escola Jesuïtes de Sarrià-Sant Ignasi de Barcelonaacollirà el proper 13 d’abril l’actuació de la formació musical Ensamble Moxos,un grup format per joves bolivians, especialitzat en música antiga i exponentartístic de la música tradicional de l’Amazònia Boliviana.

El concert, que serà a les 19.30h, permetrà als assistentsgaudir d’obres de l’anomenat barroc jesuític, la música que caracteritzà lesreduccions jesuítiques del segle XVII a Bolívia, però també de peces inèdites demúsica indígena tradicional. A més, totes les peces seran interpretades només ambinstruments de l’època, fet que fa encara més autèntica la seva actuació.

Un gran esforç d’investigació

Una de les principals inquietuds de l’Ensamble Moxos haestat sempre recuperar les partitures tradicionals dels indígenes bolivians,que fins ara s’havien editat de forma incompleta. Amb un gran treball d’investigaciói creativitat, el grup ha aconseguit completar aquestes obres a través de l’Escolade Música de San Ignacio de Moxos, encarregada de la formació musical delsinfants i joves de les comunitats de Moxos, a l’Amazònia Boliviana.

L’escola es va crear l’any 1996, precisament per evitarque es perdés la tradició musical de la zona, i compta amb més de 280 alumnes,dels quals han sortit els membres de l’Ensamble Moxos. Gràcies a la música,aquests joves han pogut actuar en alguns dels auditoris més importants del món,com la seu de la UNESCO  a París, i aquestmés d’abril, després d’actuar a Catalunya, començaran una gira que els portaràa vuit països diferents.

 

 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joan Pera: "El teatre més bonic del món és el teatre amateur"

Joan Pera

Parlem amb l'actor Joan Pera sobre 'L’Auca del Sr. Pera', l'obra on ens explica la seva història, al Teatre Condal fins al 28 de juny

23 juny 2026

Redacció

SOCIETAT

La Flama del Canigó: símbol d'unió dels Països Catalans

El folklorista Amadeu Carbó destaca els fets més singulars de la festa de Sant Joan

23 juny 2026

Redacció

ENTREVISTES

SOCIETAT

Jordi Faulí: "La Sagrada Família és el mateix projecte de Gaudí, enriquit i millorat per l'art i les tecnologies de cada moment"

L'arquitecte director de la Sagrada Família desgrana les obres i les perspectives de futur del temple de Gaudí

22 juny 2026

Redacció