En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

Dues visions del cas Alfie: Decisió "de la societat" o "dels pares"

Isabel Alonso, presidenta de l’Associació Dret a Morir Dignament, Xavier Puigdollers, advocat expert en temes d'Infància, i Fernando Trullols, metge internista i professor de Bioètica,…

Publicat: 10/05/2018 19:20 Actualitzat: 13/10/2021 20:30 per @IgnasiMiranda

Comparteix

Isabel Alonso, presidenta de l’Associació Dret a Morir Dignament, Xavier Puigdollers, advocat expert en temes d'Infància, i Fernando Trullols, metge internista i professor de Bioètica, han analitzat aquest divendres, des del programa El Mirador de l'actualitat, el cas d'Alfie Evans i les fronteres ètiques en el final de la vida. Alonso i Trullols són els qui han discrepat més a l'hora d'entendre l'acció mèdica i les decisions en moments delicats de malaltia, amb la tensió entre termes com ara "deixar morir" i "matar" o "deixar decidir els pares d'un nen com Alfie" i "actuar d'acord amb la professionalitat i no allargar artificialment la vida".

Puigdollers ha destacat que "és un cas que ha cridat l'atenció i pot tenir transcendència, perquè és un nen molt petit per al qual les anàlisis clíniques no donaven solució, però calia escoltar l'opinió dels pares perquè, a més, les opinions mèdiques eren diferents". Alonso, que ha reconegut la complexitat de la història, ha dit que "aquí ha intervingut fins i tot el Tribunal Suprem del Regne Unit i, quan s'arriba a una situació així, els pares d'Alfie Evans havien d'escoltar el que deia l'equip mèdic, tenint en compte que és la societat, com ha passat en altres casos, la que pren les regnes de la salut d'aquest nen". Fins i tot ha acusat els pares d'actuar "amb egoisme en lloc de prioritzar la vida del nen".

I Fernando Trullols ha expressat "molts dubtes sobre la idoneïtat de desconnectar el nen de la màquina, perquè el petit va viure dies sense respiració assistida". En la mateixa línia, ha criticat èticament "que s'hagi deixat d'hidratar, alimentar i oxigenar el petit, cosa que no s'ha de fer mai". El metge ha assegurat també que "els pares haurien d'haver tingut dret exercir la pàtria potestat per portar-lo a Itàlia" i buscar possibles alternatives.

En el programa 'El Mirador de l'actualitat', hem analitzat el cas d’Alfie Evans i la qüestió del final de la vida. D'altra banda,  hem comentat que, pocs dies després de la mort del petit britànic, el PSOE ha registrat al Congrés una proposició de llei per legalitzar l’eutanàsia. La inicitiva ja ha estat admesa a tràmit i, per tant, es debatrà. Sobre el debat de l'eutanàsia al Congrés i potser també a la societat espanyola, Trullols ha criticat "l'eutanàsia activa, a diferència de la passiva, perquè és actuar per provocar la mort d'una persona". Alonso, en canvi, ha defensat tota la pràctica "perquè és una ajuda a les persones que demanen morir".

Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dijous 10 de maig.

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga