En directe

La Missa de cada dia

VATICÀ

El Vaticà actualitza les normes per a les contemplatives

El Vaticà ha presentat la instrucció Cor orans (cor orant) sobre la vida contemplativa de les congregacions religioses femenines. D’aquesta manera es busca ajudar a…

16 maig 2018

Redacció

Comparteix

El Vaticà ha presentat la instrucció Cor orans (cor orant) sobre la vida contemplativa de les congregacions religioses femenines. D’aquesta manera es busca ajudar a comprendre les indicacions assenyalades en la constitució apostòlica sobre la vida contemplativa femenina Vultum dei quarere i aclarir-ne dubtes.

La instrucció es desenvolupa en quatre capítols: l’autonomia dels monestirs, les federacions dels monestirs, la separació del món i la formació.

En cadascuna d’aquests parts la instrucció proposa elements que parlen de la voluntat de renovació, unitat i salvaguarda dels principis de vida contemplativa.

Entre les novetats de la instrucció destaca la normativa sobre els nous mitjans de comunicació social, especialment mitjans electrònics i xarxes socials: “Aquests mitjans han de ser utilitzats amb sobrietat i discreció (...) per motius d’informació, formació o treball” i apunta a “la salvaguarda del recolliment i del silenci”.

I pel que fa als criteris que poden contribuir a la decisió de tancar un monestir, subratlla que “s’ha d’evitar absolutament el reclutament de candidates d’altres països quan l’única finalitat sigui salvaguardar la supervivència del monestir”.

Més actualitat

SOCIETAT

Anahita Nassir, politòloga iranocatalana: "Les dones són el motor de les revoltes a l'Iran"

L'activista del moviment 'Dona, Vida i Llibertat' destaca que el control sobre les dones ha sigut una de les eines del règim per controlar la societat

6 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Anna Bertran: "Dona molta esperança veure tanta dona guionista"

Anna Bertran

Parlem amb l'actriu Anna Bertran sobre 'El Grill', la darrera estrena teatral de la sala Flyhard sobre els problemes de la generació que ronda els 40 anys

6 març 2026

Redacció

feminisme

SOCIETAT

La Generalitat reclama una aposta efectiva per l'educació feminista a les escoles

La presidenta de l'Institut Català de les Dones demana treballar amb els joves, davant la "tergiversació de les pantalles"

6 març 2026

Redacció