En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

Mor Mn. Manuel Claret

L’Església de Barcelona plora la mort de qui va ser el seu delegat de Pastoral Familiar, Mn. Manuel Claret i Nonell. Durant 13 anys va…

15 juny 2018

Redacció

Comparteix

L’Església de Barcelona plora la mort de qui va ser el seu delegat de Pastoral Familiar, Mn. Manuel Claret i Nonell. Durant 13 anys va estar al capdavant d’una delegació acollidora de les famílies, on va implementar de manera entusiasta l’exhortació apostòlica del papa Francesc Amoris laetitia.

Mn. Claret també era col·laborador habitual de Ràdio Estel on feia el comentari de l’Evangeli. Durant 27 anys ha estat rector de la parròquia de la Verge de la Pau, al barri de la Bonanova de Barcelona.

Compromès en l’acompanyament a les parelles a través del Centre de Preparació per al Matrimoni, va posar la seva experiència al servei acadèmic. A la Facultat de Teologia de Catalunya va ser professor i va ser cap del Departament de Moral en aquesta mateixa facultat.

De les seves publicacions podem destacar L’amor, la sexualitat i la fecunditat. El magisteri de l’Església fins a la “Familiaris consortio” o El matrimoni, comunitat de Vida i d’Amor.

A més de la Pastoral Familiar, Mn. Claret també va estar molt implicat en la Pastoral Social. Durant 10 anys va ser responsable de Càritas diocesana de Barcelona i director de l’Obra Benèfico Social, centrada en l’atenció sanitària i residencial a col·lectius en situació de vulnerabilitat.

Mn. Manuel Claret ha mort als 79 anys, dos mesos abans de la celebració de la Trobada Mundial de les Famílies, a Dublín, en la qual estava plenament immers preparant-la.

El funeral de Mn. Claret serà dissabte 16 de juny, a les 11.30, a la parròquia Verge de la Pau; a les 13.00, enterrament a la mateixa parròquia.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Cristina La Mar: "Avui en dia l'amor es viu molt diferent"

Cristina La Mar reclama abraçar la mor en el seu àlbum 'Una flora en la luna'

25 juny 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Les esllavissades i la liqüefacció, les conseqüències indirectes del terratrèmol

Joan Martínez-Bofill, vicepresident del Col·legi de Geòlegs, avisa dels perills indirectes del terratrèmol a Veneçuela

25 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joan Pera: "El teatre més bonic del món és el teatre amateur"

Joan Pera

Parlem amb l'actor Joan Pera sobre 'L’Auca del Sr. Pera', l'obra on ens explica la seva història, al Teatre Condal fins al 28 de juny

23 juny 2026

Redacció