En directe

Missa conventual de Montserrat

SOCIETAT

Sor Lucía Caram, premiada amb la Creu de Sant Jordi 2018

Després de l’aixecament de l’article 155, el Govern de laGeneralitat ha pogut finalment atorgar la Creu de Sant Jordi a lespersonalitats i entitats que més…

Publicat: 18/07/2018 00:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:29 per Redacció

Comparteix

Després de l’aixecament de l’article 155, el Govern de laGeneralitat ha pogut finalment atorgar la Creu de Sant Jordi a lespersonalitats i entitats que més han destacat durant aquest any per la sevatasca i servei a Catalunya. D’aquesta manera, aquest dimarts, a la roda depremsa posterior al Consell Executiu, la portaveu del Govern, Elsa Artadi, haanunciat la llista dels premiats, entre els quals hi ha 31 personalitats i 24institucions.

D’entre tots els guardonats destaca la presència de SorLucía Caram, religiosa i activista social, que ha rebut aquest premi pel seucompromís amb les persones més desfavorides: en primer lloc, per ser lapromotora de la Plataforma Ciutadana de Solidaritat, creada al Convent de SantaClara de Manresa, i en segon lloc per la seva vinculació a la Fundació PrivadaRosa Oriol. Dels molts projectes en què participa Sor Lucía Caram, destacatambé la seva col·laboració periòdica amb CatalunyaCristiana.

Un altre dels premiats, que precisament també col·labora ambCatalunya Cristiana, ha estat el cirurgiàJoan Viñas Salas, director acadèmic de la Pontifícia y Reial AcademiaBibliogràfica-Mariana del Bisbat de Lleida. Viñas, autor del llibre Com viure amb la malaltia. Des del’experiència d’un metge malalt cristià (Publicacions de l’Abadia deMontserrat), ha rebut aquest guardó pel seu compromís sostingut en la gestiódel sistema públic català de salut de Catalunya.

Finalment, entre els premiats trobem també dos escultorspessebristes, els germans Joan i Martí Castells Badia, que han estat guardonats per la seva destacada trajectòria com a escultors de figures de pessebre. Lallista completa de guardonats es pot consultar a la pàgina web de laGeneralitat.   

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga