En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA MÓN

Càritas amb Nicaragua

Davant la greu crisi que travessa Nicaragua, Càritas espanyola expressa la seva solidaritat i proximitat amb una Església i un poble que, com han denunciat…

Publicat: 25/07/2018 10:33 Actualitzat: 13/10/2021 20:29 per Redacció

Comparteix

Davant la greu crisi que travessa Nicaragua, Càritas espanyola expressa la seva solidaritat i proximitat amb una Església i un poble que, com han denunciat els bisbes nicaragüencs, "són víctimes de la repressió i la violència per part dels paramilitars progovernamentals cap a les persones que protesten cívicament".

Càritas espanyola també lamenta "profundament tanta mort, dolor i patiment", a més dels "ferits, enjudiciats, amenaçats, intimidats i els ultratges comesos contra els qui van romandre en llocs de protestes pacífiques".

El president de Càritas espanyola, Manuel Bretón, ha enviat un missatge al seu homòleg de Càritas Nicaragua, Mons. Carlos Enrique Herrera, on aplaudeix "l'aposta decidida en defensa de la vida i dels indefensos i la de dur consol a les víctimes; sentim, però que aquesta situació s'estigui donant en una manca de vies de diàleg amb el Govern per aconseguir una sortida pacífica".

No només Càritas espanyola ha mostrat públicament el seu suport amb Nicaragua, també ho ha fet Càritas Europa i els membres de la Zona Bolivariana de Càritas Llatinoamericana i del Carib.

En un comunicat del 20 de juliol, les Càritas de la Zona Bolivariana (formada per Bolívia, l'Equador, el Perú, Colòmbia i Veneçuela) expressen la seva "unió profunda amb l'Església de Nicaragua, coneixem els esforços que fan per aconseguir la pau tan desitjada, per consolar els familiars que han perdut un ésser estimat, per acompanyar tants joves i famílies que es desplacen a causa d'aquesta violència irracional".

La nota també assenyala que l'Església sempre ha manifestat la seva preocupació "per la comunitat política, ha promogut el diàleg com a camí per a la reconciliació i la pau que permetin trobar respostes eficaces i innovadores per a tothom, per aquesta raó des de l'Evangeli, exigim la defensa de la Vida (Jn 10,10), garantint, protegint i respectant els drets humans".

Càritas Europa el 18 de juliol enviava a Càritas Nicaragua una carta on deixa clara la seva aflicció per les víctimes i el dolor en constatar com "la missió de diàleg i socors de l'Església, de Càritas i dels ciutadans està sent obstaculitzada i criminalitzada". Especialment preocupa "com l'Església i Càritas estan sent objectius de la violència armada i de l'odi. Compteu amb la solidaritat de les Càritas europees en la pregària i també en l'acció. No esteu sols!"

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joel Joan: "Als catalans ens debilita molt voler caure bé a tothom"

Joel Joan

Parlem amb Joel Joan sobre 'Bons i Dolents', la seva última comèdia dirigida per Nelson Valente al Teatre Condal de Barcelona

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ACCIÓ SOCIAL

Juanjo Ortega: "La soledat no desitjada es pot prevenir"

Juanjo Ortega

Parlem amb Juanjo Ortega, director de l’Obra Social Sant Joan de Déu, sobre la Setmana contra la Soledat No Desitjada

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

SOCIETAT

Els investigadors demanen una estratègia de preparació davant l'arribada de fenòmens climàtics extrems

Més de 600 científics llancen un crit d’alerta davant la possibilitat que el planeta visqui un episodi especialment intens del fenomen del Niño

22 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,