En directe

Cocodril Club

SOLIDARITAT

Justícia i Pau Europa reclama el reconeixement de l’aigua com a dret humà

El 28 de setembre passat, es va celebrar a Barcelona elSeminari Internacional anual de la Conferència Europea de comissions deJustícia i Pau (Justícia i Pau…

16 octubre 2018

Redacció

Comparteix

El 28 de setembre passat, es va celebrar a Barcelona elSeminari Internacional anual de la Conferència Europea de comissions deJustícia i Pau (Justícia i Pau Europa), que va reunir més de seixanta delegats representantsd’arreu del món per tractar la problemàtica de l’escassetat d’aigua potable enalgunes zones del planeta.

Ja en la cerimònia d’obertura, el Dr. Jaume Saura,professor de dret internacional a la UB, va qualificar el dret a l’aigua com undret humà emergent, a la vegada que va recordar els sis elements essencials queha de tenir: disponibilitat, seguretat, acceptació, accessibilitat,assequibilitat, i no-discriminació. Com va recordar posteriorment el Dr. PedroArrojo, membre del Parlament espanyol i ambientalista, la falta d’aquestselements és la que fa que a l’actualitat 10.000 persones morin cada dia a causade la manca d’accés segur a l’aigua potable.

Per revertir la situació, els diversos ponents que vanparticipar en la jornada van fer una crida a canviar el paradigma en relacióamb l’aigua, perquè passi de la dominació a la sostenibilitat, i de la gestióde l’aigua com a recurs a la seva administració com a part de l’ecosistema. Aquestcanvi, com va explicar el Dr. Pedro Arrojo, “passaper no privatitzar l’aigua, sinó tot al contrari, per tractar-la com un bé comúque s’ha de gestionar de forma sostenible”.

Després de les conferències, que van comptar també amb laparticipació de l’actual president de la Comissió Europea contra el racisme ila intolerància, el professor Jean-Paul Lhners, els ponents es van reunir enpetits grups de treball per debatre les experiències nacionals sobre el dret al’aigua, els deures que se’n deriven i altres dimensions sociològiques de l’aigua.

Més actualitat

SOCIETAT

Un any de l'apagada general: "S'han modificat els procediments perquè no torni a passar"

Els informes apunten que va haver-hi un augment ràpid i incontrolat de les tensions, que els mecanismes de control no van ser capaços d'aturar.

28 abril 2026

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Lluís Homar: "M'agradaria fer l'obra amb la platea plena de la classe política"

Lluís Homar

Parlem amb l'actor Lluís Homar sobre l'adaptació teatral de 'Memòries d’Adrià' al Teatre Romea, dirigit per Beatriz Jaén i amb dramatúrgia de Brenda Escovedo

28 abril 2026

Redacció

RELIGIÓ

Pare Bernat Juliol: "La devoció per Montserrat està estesa per tot el món"

El portaveu de la comunitat de Montserrat destaca la rellevància de la Mare de Déu a Catalunya i la vivència per la patrona

27 abril 2026

Redacció