En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA MÓN

Absolta Asia Bibi

El Tribunal Suprem del Pakistan ha anul·lat la pena de mort d’Asia Bibi, la dona cristiana acusada de blasfèmia per haver insultat el profeta Mahoma…

31 octubre 2018

AsiaNews

Comparteix

El Tribunal Suprem del Pakistan ha anul·lat la pena de mort d’Asia Bibi, la dona cristiana acusada de blasfèmia per haver insultat el profeta Mahoma el 2009.
El Tribunal va estudiar el 8 d’octubre l’apel·lació a la condemna a mort i es va reservar el veredicte perquè va afirmar que hi havia contradiccions en les declaracions dels testimonis.

“La sentència de mort s’anul·la. Asia Bibi és absolta de tots els càrrecs”, ha afirmat el president del Suprem, Saqib Nisar. L’anunci s’ha fet entre fortes mesures de seguretat amb policia antidisturbis i especialistes en desactivació de bombes.

 Asia Bibi va ser condemnada a mort el 7 de novembre del 2010 per un tribunal de Panjab. Va ser arrestada per blasfèmia el juny del 2009, després d’una discussió amb unes dones que l’acusaven d’haver insultat l’islam i Mahoma.

Alguns dels defensors d’aquesta dona cristiana van ser el governador del Panjab, Salman Taseer, un musulmà assassinat el 2011, i el catòlic Shahbaz Bhatti, ministre de Minories, assassinat uns mesos més tard.

Durant tots aquests anys cristians d’arreu del món han pregat insistentment per salvar la vida d’Asia Bibi.

 El febrer passat el papa Francesc va rebre al Vaticà una de les filles d’Asia i el seu marit. El Pontífex va pregar especialment per la dona cristiana i va dir a la seva filla: “Sovint penso en la teva mare i prego per ella.”

Davant de l’alegria dels activistes dels drets humans i de la comunitat cristiana per aquest veredicte, Islamabad està en alerta perquè el cap del partit islamista Tehreek-e-Labbaik Pakistan, Khadim Hussain Rizvi, ha organitzat una protesta nacional contra l’absolució. La policia també vigila els llocs de culte cristians més importants, en previsió de possibles atacs.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Dàmaris Gelabert: "La música és el llenguatge de les emocions"

Dàmaris Gelabert

Parlem amb la cantant Dàmaris Gelabert sobre el seu nou disc 'Créixer cantant' i el llibre 'Les Vocals' amb text d'Eulàlia Canal i il·lustracions de Sebastià Serra

30 abril 2026

Redacció

SOCIETAT

Papalaye, portaveu de Top Manta: "Som davant d'una situació complicada i ens hem de fer forts"

Top Manta estén les curses antiracistes per una desena de municipis amb el lema 'No sobren migrants, sobren racistes'.

30 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Brugués Mitjans: "Hem perdut la capacitat d'esforçar-nos"

Brugués Mitjans

Parlem amb l'advocada i escriptora Brugués Mitjans sobre la seva tercera novel·la 'Els hereus de la cobdícia', editada per RBA

29 abril 2026

Redacció