En directe

Completes

PROGRAMES

Lluís Serra: "La pitjor addicció és la del propi ego"

Francesc Perandreu, president d’ACENCAS (Associació Centre Català d’Addiccions Socials), Lluís Serra Llansana, doctor en Psicologia i antropòleg, Marc Masip, director de l'Institut Psicològic Desconect@ i expert en…

3 novembre 2018

@IgnasiMiranda

Comparteix
Francesc Perandreu, president d’ACENCAS (Associació Centre Català d’Addiccions Socials), Lluís Serra Llansana, doctor en Psicologia i antropòleg, Marc Masip, director de l'Institut Psicològic Desconect@ i expert en addicció a noves tecnologies, han parlat aquest divendres, des del programa 'El Mirador de l'actualitat', de les addiccions, un problema social que veu multiplicar la seva expressió personal i col·lectiva, ara sobretot amb les pantalles de mòbils i ordinadors per missatgeria, xarxes socials i altres canals. En la segona part del col·loqui, hi han parlat tres membres del Grup Gratitud, d'Alcohòlics Anònims a Barcelona, que celebren aquest dissabte la seva jornada de Portes Obertes. Serra ha destacat que "la pitjor addicció és la del propi ego". En aquesta línia, ha afegit que "el problema no és la tecnologia, sinó l'ús que se'n fa".

El president de l'Associació Centre Català d'Addiccions Socials ha explicat "les tecnologies han entrat en les addiccions, però no només en una, sinó en moltes, per exemple en la compra compulsiva, en el joc, en el sexe i en gairebé tot allò que afecta la conducta, cosa que converteix tot en un gran perill". Marc Masip ha explicat que "l'institut psicològic presenta un test d'addicció i, després a través de consultes, es presenta una dieta digital per valorar l'ús que fem de la tecnologia digital". I al final, els membres d'Alcohòlics Anònims Carles, Gerard, José i Paco, del Grup Gratitud, han explicat el seu testimoni d'alliberament de l'alcoholisme i han anunciat la jornada anual de portes obertes per a aquest dissabte 3 de novembre, a les 19.00h a la Parròquia de la Mare de Déu dels Dolors (carrer Begur, 8, de Barcelona).

Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest divendres 2 de novembre.

DIXIT Centre de Documentació i Serveis Socials acaba de publicar ‘Addiccions a les pantalles’, un estudi temàtic en forma de dossier que recull diferents referències a recursos que tracten aquesta realitat. Després d’un altre document elaborat el 2011, titulat ‘Noves addiccions en els adolescents’, ara s’amplia el treball. Una de les conclusions d’aquests informes és que l’ús generalitzat i intensiu d’internet, les xarxes socials, els mòbils, els videojocs, els jocs en línia i altres eines, per part d’adolescents i infants, genera una inquietud creixent en les famílies i entre els professionals. Els usos excessius poden derivar en una dependència o addicció que afecta la conducta.

Més actualitat

SOCIETAT

Pobresa i calor: la doble vulnerabilitat que afecta als barris més pobres de l'àrea metropolitana de Barcelona

Un estudi de la UAB detecta que els barris desafavorits registren fins a 1 ºC més de temperatura que la resta

26 juny 2026

Redacció

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

SOCIETAT

Ousman Umar i Dani Sancho: "La solució a la migració és crear prosperitat a l'origen"

Ousman Umar i Dani Sancho

Parlem amb Ousman Umar i Dani Sancho sobre la pel·lícula 'Viatge al país dels blancs', on Umar explica el seu viatge des de Ghana a Barcelona

26 juny 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Fra Juan Duque: "L'esperança radica en la cooperació del propi ciutadà veneçolà"

La màxima prioritat en aquests moments és el rescat de persones que han quedat entre les runes, amb una desena de milers de desapareguts

26 juny 2026

Redacció