En directe

Sense distància

ESGLÉSIA CATALUNYA

La Congregació de la Causa dels Sants promulga el decret de beatificació del servent de Déu Marià Mullerat i Soldevila

Eldijous 8 de novembre, la Congregació de la Causa dels Sants va promulgardefinitivament el decret de beatificació del servent de Déu Marià Mullerat iSoldevila, pare…

9 novembre 2018

Redacció

Comparteix

Eldijous 8 de novembre, la Congregació de la Causa dels Sants va promulgardefinitivament el decret de beatificació del servent de Déu Marià Mullerat iSoldevila, pare de família i metge de professió, que va morir el 1936 a Arbeca (arquebisbatTarragona) a causa de la fe que professava en l’àmbit personal i professional.

Comha explicat el mateix arquebisbat de Tarragona en un comunicat, després decomprovar la seva fama de martiri estesa entre els fidels, l’any 2003 el Dr.Lluís Martínez Sistach, que en aquell moment era l’arquebisbe metropolità deTarragona, va decretar que se n’obrís la causa diocesana. Finalment, el 2007 laCongregació de la Causa dels Sants va atorgar el decret de validesa dels actes.

Marià Mullerat iSoldevila, una vida al servei del poble

MariàMullerat va néixer a Santa Coloma de Queralt el 24 de març de 1897, tot i queals tretze anys va ser enviat a Reus, on va estudiar al col·legi “Sant Pere Apòstol”,pertanyent als religiosos Fills de la Sagrada Família. El 1914 va entrar a la Universitatde Barcelona per estudiar medicina i cirurgia, i va compaginar la llicenciaturaamb les conferències que impartia durant les vacances als pobles i ciutatssobre temes catòlics i sociopolítics.

Desprésde llicenciar-se l’octubre de 1921, va contraure matrimoni amb Dolors Sans iBové al municipi d’Arbeca, on va establir la seva llar i va exercir com ametge. Va pertànyer a l’associació dels Exercicis Espirituals Parroquials, a l’Apostolatde l’Oració, i va ser president del grup de la Perseverança de la fe. L’any1924 va ser elegit alcalde del poble, càrrec que va ocupar fins al març de1930, i que li va permetre impulsar el progrés en diferents àmbits, sobretot enel religiós.

Ambl’arribada de la Segona República Espanyola, va ser conscient del perill quecorria la seva vida per motiu de la fe, però tot i així va decidir quedar-se aArbeca. El 13 d’agost de 1936 va ser tret violentament del seu domicili, ijuntament amb cinc detinguts més va ser portat als afores d’Arbeca on va serassassinat. La fama del seu martiri va començar arran del coneixement de laseva mort, i va ser la que va permetre que s’iniciessin els tràmits per a laseva beatificació.

Comha exposat l’arquebisbat de Tarragona, la data i el lloc de la beatificació esdonaran a conèixer properament.

Més actualitat

ENTREVISTES

POLÍTICA

50 anys com a taquígrafa al Congrés: "Durant el procés es notava la tensió"

El Ple del Congrés, el 15 de desembre de 2022

Ana Rivero repassa la seva trajectòria al Congrés des de 1975 al llibre 'Luz y taquigrafía. 50 años transcribiendo la historia de España'

17 octubre 2025

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

El Col·legi d'Economistes dona per bo el fracàs de l'OPA al Sabadell

L'economista Josep Reyner considera que l'OPA posava en perill la concentració de negoci

17 octubre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

David Trueba i David Verdaguer: "Hi ha molta gent que no entén que el cinema és la llibertat"

David Trueba i David Verdaguer

Parlem amb el director David Trueba i l’actor David Verdaguer sobre 'Siempre es invierno', la versió cinematogràfica de 'Blitz', novel·la del mateix Trueba

16 octubre 2025

Redacció