En directe

Fórmula Estel

PROGRAMES

Les primàries qüestionen l'autoritat dels partits

Jordi Graupera, guanyador de les primàries de "Barcelona es capital" i doctor en filosofia i professor universitari, ha estat entrevistat avui al programa "A Primera…

Publicat: 18/12/2018 12:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:29

Comparteix
Jordi Graupera, guanyador de les primàries de "Barcelona es capital" i doctor en filosofia i professor universitari, ha estat entrevistat avui al programa "A Primera Hora" per parlar sobre la seva victòria a les primàries que es van celebrar diumenge passat a la ciutat de Barcelona. Graupera ha deixat molt clar que "la celebració de les eleccions primàries ha de servir per potenciar el talent de moltes persones a dintre de les organitzacions polítiques". El doctor en filosofia per la Universitat de Barcelona també ha afirmat que "en cap cas les primàries serviran per portar a terme una candidatura unitària independentista a les eleccions municipals "que se celebraran el mes de maig vinent.
"Governar és molt difícil i prendre decisions és molt complicat i cal que el nou alcalde deixi de pensar de quatre anys en quatre anys com fins ara". Amb aquestes afirmacions Graupera ha volgut deixar clar que els governants municipals que hi ha hagut fins ara a la ciutat de Barcelona han pensat exclusivament en períodes electorals i no a curt termini. "Barcelona és la quarta ciutat europea amb més pes, i s'ha de treballar per pal·liar l'atur, per enriquir la diversitat cultural, tecnològica, i religiosa, i tenir en compte la digitalització, que arribarà a curt termini, i que aportarà canvis socials importants.  
En aspectes de crèixement de ciutat Graupera ha asegurat que "la contaminació, la tecnologia, i l'habitatge no es poden solucionar en períodes de quatre anys, i Barcelona ha d'erigir-se com una ciutat amb governs que sàpiguen gestionar i reconfortar espais de llibertat, ja que altres ciutats europees, estan virant cada cop més cap a governs autoritaris.

En relació al mandat fins ara portat a terme per Ada Colau, Jordi Graupera, ha comentat "Que s'ha de poder rectificar i Colau és esclava d'un relat i ha de justificar que ideològicament té raó". Pel doctor en filosofia "Les primàries s'aniran estenent cada vegada més als partits polítics".

Escolteu A primera Hora d'avui

Més actualitat

VIOLÈNCIA MASCLISTA

Patricia Melgar: “Volem desterrar de les nostres vides el masclisme” 

La investigadora ha parlat al programa 'La nit és nostra' d'Eduard Buil', sobre la cultura de la violació, les noves formes de violència masclista i la necessitat de conscienciar els joves, en el marc del Fòrum Jove d'aquest divendres.

4 novembre 2026

Redacció, 

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Joan Luna i Jordi Pastor: "El còmic és una bona eina per explicar molts temes complicats"

Joan Luna i Jordi Pastor

Parlem amb Joan Luna i Jordi Pastor, autor i il·lustrador de la novel·la gràfica 'Son cuatro días' publicada per l'editorial Astiberri

4 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

Oriol Francisco, 

INTERNACIONAL

Ernesto Pascual: "En aquest context, el president dels Estats Units no és tan fort com en altres països"

El doctor en relacions internacionals exposa que en aquest final de mandat pot haver-hi vetos mutus entre Trump i els demòcrates a la cambra baixa i el Senat

4 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,