En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA

"Parlar d'elegància avui dia en periodisme és realment complex"

Aquest 24 de gener s'escau la festivitat de Sant Francesc de Sales, patró dels periodistes, i durant aquesta jornada se celebren diferents actes. Concretament a…

24 gener 2019

Redacció

Comparteix
Aquest 24 de gener s'escau la festivitat de Sant Francesc de Sales, patró dels periodistes, i durant aquesta jornada se celebren diferents actes. Concretament a Girona, al matí, se celebra una missa i posteriorment un esmorzar amb tots els periodistes i col·laboradors. Sant Francesc de Sales es podria considerar el primer periodista, perquè elaborava uns fulls volants a mà explicant la doctrina cristiana i els distribuia entre la gent. Xavier Roca, delegat de Comunicació del Bisbat de Girona, ha dit que "Avui dia és difícil parlar d'elegància i respecte en periodisme perquè hi trobaríem molts matisos". Roca, que ha assistit a l'Assemblea de delegats de Comunicació d'Espanya a Madrid, afirma que "ha sigut una experiència en formació molt interessant i enriquidora i s'han tocat temes del món de la comunicació com l'actualització de dades o la transparència, i ha estat una oportunitat per estrènyer llaços amb altres comunicadors d'Església"
D'altra banda, aquesta setmana s'ha celebrat l'entrega dels premis Bravo que són els guardons que premien la comunicació en positiu a televisions, ràdios, programes o publicacions que han transmès l'informació de forma propera i constructiva a la societat.
Xavier Roca, que ha estat nomenat delegat de mitjans fà unes setmanes, ha valorat la tasca del seu antecessor Mossèn Miquel Calsina, segons el propi Xavier " Calsina va estar quatre anys com a delegat i va posar al dia la televisió, la ràdio, les xarxes socials, la web i va generar un canvi d'estil per posar-se al dia en molts aspectes". 
Derogació del decret llei del lloguer
Al programa "A Primera Hora" s'ha parlat també amb Marta Ill, co-portaveu del Sindicat de Llogaters, que ha assenyalat que amb la derogació del decret llei es torna de nou al punt de partida amb respecte aquest tema. Com cada dijous hem repasat les novetats del setmanari Catalunya Cristiana amb la seva cap de redacció.
Pots tornar a escoltar el programa AQUÍ

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Chantal Aimée: "Si féssim boicot a marques pro-Israel en massa, tindria un pes"

Chantal Aimée

Parlem amb l'actriu Chantal Aimée sobre l'obra 'Retorn a Haifa' de l'escriptor Ghassan Kanafani, actualment representada al Heartbreak Hotel

9 abril 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Tica Font: "La negociació és l'única sortida que té Trump per dir que ha guanyat la guerra"

La presidenta del Centre Delàs d'Estudis per la Pau mostra esperances que aquest dissabte es pugui obrir una via de negociació entre l'Iran i els Estats Units

9 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

La Mari de Chambao: “Ser artista és una feina molt inestable i exigent”

La Mari de Chambao

Parlem amb La Mari de Chambao sobre el seu 25è aniversari i el llançament del disc 'Chambao 25 Aniversari', ple de col·laboracions estel·lars

8 abril 2026

Redacció