En directe

Cocodril Club

ESGLÉSIA

"El bisbe Traserra es va posar radicalment al servei de l'Església"

El cardenal Lluís Martínez Sistach, arquebisbe emèrit de Barcelona, ha recordat el bisbe Jaume Traserra, bisbe emèrit de Solsona mort divendres als 84 anys d'edat."Era…

Publicat: 28/01/2019 12:30 Actualitzat: 13/10/2021 20:29 per Redacció

Comparteix

El cardenal Lluís Martínez Sistach, arquebisbe emèrit de Barcelona, ha recordat el bisbe Jaume Traserra, bisbe emèrit de Solsona mort divendres als 84 anys d'edat."Era una persona senzilla, profunda, preparada intel.lectualment i que anava a per feina", ha destacat el cardenal Martínez Sistach al programa"A Primera Hora" de Ràdio Estel.

Segons l'arquebisbe emèrit de Barcelona,"la tasca més important del bisbe Traserra va ser aplicar el Concili Vaticà II, amb la voluntat d'acostar l'Església al món d'avui. El seu gran llegat és l'amor a l'església i a les persones".
Jaume Traserra va morir divendres a causa d'una greu malaltia.Nascut a Granollers, Traserra va ser bisbe de Solsona des del 2001 fins al 2010, moment en què li va agafar el relleu l'actual bisbe Xavier Novell.
Mirada a Vençuela 
Al programa també s'ha parlat amb l'expert en relacions internacionals de la UOC, Ernesto Pascual sobre la situació de Veneçuela després de l'autoproclamació de Juan Guaidó com a president del país, i a l'espai setmanal Truc Curt, que ara s'emet els dilluns, ens ha visitat Daniel Trillo professor de català de l'institut Angeleta Ferrer de Sant Cugat del Vallès per aprendre més coses i curiositats sobre la llengua catalana.
Pots escoltar el programa de nou AQUÍ

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga