En directe

Fórmula Estel

ARQUEBISBAT DE BARCELONA

La Sagrada Família acull l’exposició “Ramon Llull, 700 anys de missió”

Aquest dilluns 11 de febrer a les 19h, el Dr. Jordi Gayà Estelrichinaugurarà al claustre de la Mercè de la basílica de la Sagrada Família…

11 febrer 2019

Redacció

Comparteix

Aquest dilluns 11 de febrer a les 19h, el Dr. Jordi Gayà Estelrichinaugurarà al claustre de la Mercè de la basílica de la Sagrada Família l’exposició“Ramon Llull, 700 anys de missió”. La mostra, que va començar a Roma el 2016,consta de diversos textos, imatges i peces inèdites que ajuden a fer unrecorregut a la vida i obra del beat, i va estar impulsada pel bisbat deMallorca amb el suport del Govern de les Illes i el Consell de Mallorca.

L’exposició, situada al claustre de Montserrat, romandrà oberta al públic de l’11 defebrer al 31 de març, ha estat comissariadapel mateix Dr. Jordi Gayà, amb l’ajuda de l’artista Jaume Falconer.

La influència de Ramon Llull

Com ha explicat el bisbat de Mallorca en un comunicat, elrecord i l’exemple de Ramon Llull han perdurat a través dels segles i va donarlloc a una tradició que s’anà desenvolupant d’acord amb els interessos personalsi els corrents culturals del moment. Els seus ensenyaments sobre lesmissions  foren presents en l’evangelitzacióde les illes Canàries i d’Amèrica, i els seus escrits inspiraren correntsdevocionals a França durant el segle XV. Encara avui, els seus escritsserveixen d’estímul i punt de referència en el diàleg cristià amb les altresreligions.

Per tal de mostrar tota aquesta influència, l’exposició reculldocumentació de molts dels seus viatges, així com dels projectes de predicació alsinfidels, que ajuden a entendre el procés de formació i reflexió dels seus propòsits.

Més actualitat

SOCIETAT

L'Eixample inicia els tràmits per recordar on Gaudí va ser atropellat per un tramvia

El Districte ha aprovat destinar un espai de reconeixement a l'arquitecte en el punt de l'accident

17 desembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Mireia Domènech i Bonet: "No hem sabut posar en valor la Conxita Badia"

Parlem amb Mireia Domènech i Bonet, comissària tant de l’exposició com de l’Any Conxita Badia, sobre la figura i el llegat de la soprano

17 desembre 2025

Redacció

ACTUALITAT

LLIBRES

El sector editorial català tancarà 2025 amb un creixement moderat i alerta sobre la intel·ligència artificial

Foto: Jordi Borràs

Josep Lafarga, secretari general del Gremi d’Editors de Catalunya, defensa la protecció de la propietat intel·lectual davant la IA

17 desembre 2025

Redacció