En directe

Fórmula Estel

ESCOLES

II Aplec de professors i mestres cristians

El dissabte 16 de febrer, més de vuitanta docents de les diòcesis amb seu a Catalunya es van reunir a Tarragona per participar en el…

18 febrer 2019

Redacció

Comparteix
El dissabte 16 de febrer, més de vuitanta docents de les diòcesis amb seu a Catalunya es van reunir a Tarragona per participar en el segon Aplec de professors i mestres cristians, convocat per les delegacions d'ensenyament dels bisbats de Catalunya conjuntament amb la Fundació Escola Cristiana.
La jornada, que va comptar amb la participació de l'arquebisbe de Tarragona, Mons. Jaume Pujol, i del delegat diocesà d'Ensenyament de Catalunya, Mn. Norbert Miracle, entre d'altres personalitats, va servir principalment perquè els docents expliquessin a través del seu testimoni com es poden mostrar els valors o virtuts cristianes en l'entorn laboral i en la vida quotidiana. Per fer-ho, Juanjo Fernández, consultor pedagògic de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, va moderar una taula en la qual van participar quatre professors i directors de l'escola de diferents diòcesis de Catalunya: Jesús Blanco, mestre de l'escola L'Ensenyança-Lestonnac de Tarragona; Pere Bosque, exdirector de l'Escola Antoni Roig de Torredembarra; Núria Farré, professora de Religió de l'IES Samuel Gili de Lleida, i Raquel Robert, directora de l'IES de Sant Feliu de Guíxols. En les seves intervencions, els participants de la taula van posar-se d'acord a destacar conceptes com l'escolta, la coherència i la naturalitat en la vivència cristiana, i sobretot en el fet de saber donar una resposta als interrogants que alumnes o companys plantegen.
Finalment, després de debatre les idees plantejades amb un treball en grups, Mons. Jaume Pujol va celebrar l'eucaristia a la capella major del Seminari Pontifici. El mateix arquebisbe de Tarragona va aprofitar l'homilia per agrair el treball apassionat, compromès i vocacional dels docents i va subratllar que "la millor manera d'ensenyar és estimar amb més intensitat els estudiants més difícils, els que són més febles i els desfavorits". Després de l'eucaristia, els docents van tenir l'oportunitat de visitar el Museu Bíblic Tarraconense acompanyats del seu director, Andreu Muñoz, que els va ensenyar de primera mà el seu entorn pedagògic i didàctic.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Companyia La Tremenda: "Hi ha molt de talent al país i no el veiem"

la Lu Martín i la Queralt Sánchez de La Tremenda

Parlem amb les actrius Lu Martín i Queralt Sánchez de la companyia La Tremenda sobre 'L'arquitecte prohibit', una obra sobre el llegat d'Antoni Gaudí

10 febrer 2026

Redacció

RELIGIÓ

Jesús Ruiz denuncia la situació del poble aka a la República Centreafricana: “Més de la meitat dels infants no van a l’escola”

El missioner combonià alerta de les humiliacions que pateixen els pigmeus akas i destaca la importància del diàleg interreligiós en un context de gran fragilitat

10 febrer 2026

Redacció

ENTREVISTES

Francesc Torralba: "Necessitem bastir un constructe sobre l'esperança que tingui legitimitat"

El filòsof, teòleg i pensador de referència, acaba de guanyar el Premi Josep Pla amb 'Anatomia de l’esperança'.

10 febrer 2026

Redacció