En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

"El Parlament Europeu vascula cap a la dreta"

Finalment se celebrarà la conferència del partit d'extrema dreta Vox al Parlament Europeu demà dimecres i sota el lema "Catalunya és una regió d'Espanya", en…

5 març 2019

Redacció

Comparteix

Finalment se celebrarà la conferència del partit d'extrema dreta Vox al Parlament Europeu demà dimecres i sota el lema "Catalunya és una regió d'Espanya", en la qual parlarà el secretari general del partit, Javier Ortega Smith.Al programa A Primera Hora de Ràdio Estel n'hem parlat amb Teresa Carreras, periodista corresponsal del Siglo a Catalunya."És realment greu que un partit com Vox amb un ideari polític anacrònic i extremista de dreta tingui plena permissivitat per intervenir i en canvi l'actual president de la Generalitat de Catalunya Quim Torra o Carles Puigdemomt no ho puguin fer.Des del Parlament Europeu s'ha justificat que la conferència que farà Vox no genera els problemes de seguretat, que si pot provocar una hipotètica conferència dels dirigents independentistes catalans."

Vox vol fer públic que a Espanya es va voler fer un cop d'Estat per part de la Generalitat el passat octubre del 2017 i vol fer arribar als assistents de la conferència que des de les escoles catalanes s'educa els nens i nenes a fer creure que hi ha un Regne de Catalunya propi i separat de la resta d'Espanya."Que això passi és un reflex clar que des del Parlament i des de la resta d'institucions europees, la tendència és virar cap a la ideologia de dretes".
Carreras també ha comentat la polèmica que ha despertat l'autobús Hazte Oír, que és un autocar de l'Associació espanyola d'extrema dreta de caire ultracatòlic i consevador que des de fa uns dies circula per diverses ciutats d'Espanya  i a les seves finestres porta estampades imatges de Hitler i l'eslògan "No és violència de gènere, és violència domèstica," i d'aquesta manera vol posar en dubte les lleis de violència masclista que hi ha actualment al Codi penal espanyol. "L'autobús Hazte Oír no ha tingut cap tipus de ressó mediàtic a nivell europeu".
Un repàs al judici del procés i a les persones que viuen sense llar
Al programa també s'ha parlat de la sessió de declaracions sobre el judici del procés sobiranista que es va celebrar ahir al Tribunal Suprem amb Maria Josep Feliu, Magistrada de la Sala Penal de l'Audiència Provincial de Barcelona i membre de l'Associació Àgora Judicial, i com cada dimarts amb Ferran Busquets, director d'Arrels fundació, s'ha comentat un dels problemes socials més greus que hi ha a hores d'ara a la societat com el de les persones que viuen sense llar.

Més actualitat

ECONOMIA I FINANCES

FACUA reclama un topall de preus per limitar els efectes de la guerra

L'efecte immediat de la guerra ha sigut l'augment de preu de la gasolina, però es preveu que acabi repercutint en més sectors

12 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Elisenda Carod: “La conciliació no existeix per a les mares”

Elisenda Carod

Parlem amb la periodista i mare Elisenda Carod sobre el seu nou llibre 'La mare dels ous. L’antimanual per a moments de desesperació'

12 març 2026

Redacció

SANITAT

Els professionals sanitaris denuncien un augment d'amenaces i agressions dels pacients

Elvira Bisbe, presidenta del Col·legi de Metges de Barcelona, lamenta que cada cop es troben en una situació més difícil per exercir la professió

12 març 2026

Redacció