En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

“Qualsevol gest és bo per mostrar que vivim una situació anòmala”

La diputada d'Esquerra Republicana Marta Rosique, la més jove del Congrés i que va protagonitzar un dels moments més comentats en la sessió de constitució…

5 desembre 2019

Redacció

Comparteix
La diputada d'Esquerra Republicana Marta Rosique, la més jove del Congrés i que va protagonitzar un dels moments més comentats en la sessió de constitució en llegir el nom dels "presos polítics" en el moment de nomenar els diputats electes, ha explicat aquest dimecres que, “en el moment en què assumim que és normal que no tinguin dret a presentar-se, estem assumint també la repressió que patim i, per tant, qualsevol tipus gest és bo per demostrar que vivim una situació anòmala”.  En declaracions al programa 'A Primera Hora' de Ràdio Estel, la nova parlamentària s'ha referit a la recriminació que li va fer el president de la mesa d’edat per aquest fet. “Em va sorprendre que el president no respongués en el moment, però després em va semblar malament que digués que no  són diputats i que no ho poden ser”, ha explicat. En aquesta línia, ha afegit que Agustín Zamarrón “no és la persona més oposada a aquestes paraules, perquè va dir que no estava d’acord que estiguin a la presó, i ho va fer, per tant, per una qüestió d’ordre i per evitar embolics”.
Sens dubte, el tema més debatut ha estat l’entrada de VOX a la Mesa del Congrés. La diputada republicana ha declarat que “és un error, perquè les esquerres haurien d’haver fet un cordó sanitari", i ha qualificat de "barbaritat que tingui 52 escons i que pugui aconseguir encara més altaveus”, ha comentat referint-se al partit d'extrema dreta. Rosique, a més, ha lamentat que “el PSOE va preferir tenir la primera vicesecretària i, en optar per això en comptes de tenir dues secretaries, va permetre l’entrada de VOX”.
Pel que fa al posicionament d’ERC de cara a la investidura, Marta Rosique ha dit que la seva formació “demana una taula de diàleg on es pugui parlar de tot, d’igual a igual, i que es puguin extreure uns compromisos per escrit”. També ha explicat que, “en aquesta primera fase, Esquerra demana la taula de diàleg, però aquí es plantejarà autodeterminació i amnistia”.
La diputada també ha declarat, en relació amb les condicions del POSE, que “fa molta gràcia el terme legalitat democràtica com diuen els socialistes ja que, si volen ser un estat plenament democràtic i amb totes les garanties, no haurien de tenir gent a la presó”. Finalment Marta Rosique ha recordat que “aquí qui té pressa és el PSOE i Esquerra, de moment, només vol resoldre aquesta primera fase per veure què han entès els socialistes sobre aquestes propostes”.
Pots escoltar tota l’entrevista AQUÍ.

Més actualitat

ECONOMIA I FINANCES

FACUA reclama un topall de preus per limitar els efectes de la guerra

L'efecte immediat de la guerra ha sigut l'augment de preu de la gasolina, però es preveu que acabi repercutint en més sectors

12 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Elisenda Carod: “La conciliació no existeix per a les mares”

Elisenda Carod

Parlem amb la periodista i mare Elisenda Carod sobre el seu nou llibre 'La mare dels ous. L’antimanual per a moments de desesperació'

12 març 2026

Redacció

SANITAT

Els professionals sanitaris denuncien un augment d'amenaces i agressions dels pacients

Elvira Bisbe, presidenta del Col·legi de Metges de Barcelona, lamenta que cada cop es troben en una situació més difícil per exercir la professió

12 març 2026

Redacció