En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

“L’infrafinançament també és un atac contra la llibertat d’elecció de les famílies”

El nou decret de concerts educatius retira les ajudes als centres que segreguen per sexe i revisarà la subvenció a les escoles amb quotes excessives.…

Publicat: 25/02/2020 07:50 Actualitzat: 13/10/2021 20:29

Comparteix
El nou decret de concerts educatius retira les ajudes als centres que segreguen per sexe i revisarà la subvenció a les escoles amb quotes excessives. Així ha crescut la polèmica d’aquest nou decret que ja va anunciar el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Al programa A Primera Hora de Ràdio Estel n’hem parlat amb Josep Manuel Prats, president de la FAPEL (Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Escoles Lliures de Catalunya), que ha explicat que “aquest decret està vinculat a un d’anterior que ja es va recórrer”.
 
Per a Josep Manuel Prats, aquest decret “pretén limitar la llibertat de mares i pares per triar escola a través d’una sèrie de mecanismes que, amb l’excusa de lluitar contra la segregació, fet que compartim, s’aboca l’escola concertada, com a iniciativa social, a una futura reducció dràstica o fins i tot a la seva desaparició”.
 
 Des de la FAPEL veuen un clar infrafinançament pel que fa a l’escola concertada. En aquest sentit, Prats ha volgut deixar clar que  “la despesa que no paga l’administració la paguen les famílies, per tant, traiem un pes molt important” a l’ens públic. A més, ha afegit, “moltes famílies que voldrien accedir a una concertada perquè els interessa el projecte no poden fer-ho per l’existència d’aquestes quotes necessàries per a l’existència de l’escola. L’infrafinançament també és un atac contra la llibertat d’elecció de les famílies”.
Finalment, sobre un pacte de país pel que fa al món educatiu, el president de la FAPEL, ha destacat que “tenim dos grans pactes d’educació en aquest país, el pacte nacional per l’educació i una llei de molt consens del Parlament de Catalunya del 2006. No ens falta un pacte, el que falta és aplicar-lo”.
Pots tornar a escoltar el programa AQUÍ

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga