En directe

Missa d'acció de gràcies pel Conclave

ESGLÉSIA CATALUNYA

Se suspèn la celebració pública de l’eucaristia pel bisbe Casaldàliga a Barcelona

La celebració pública a Barcelona en memòria del bisbeclaretià Pere Casaldàliga i Pla prevista pel dimarts 8 de setembrea Barcelona ha quedat suspesa. L’acte previst al Santuari…

28 agost 2020

Claretians

Comparteix

La celebració pública a Barcelona en memòria del bisbeclaretià Pere Casaldàliga i Pla prevista pel dimarts 8 de setembrea Barcelona ha quedat suspesa. L’acte previst al Santuari del Cor de Mariaestava organitzat pels Missioners Claretians i l’Associació Araguaia amb elBisbe Casaldàliga. Davant l’augment del risc de rebrot de l’afectació delCovid-19 s’ha considerat que era més adient ajornar per un altre moment unacelebració pública de memòria i record del bisbe Casaldàliga a Barcelona i esfarà sense la presència de fidels. Els organitzadors han preferit nomotivar trobades socials ni fomentar desplaçaments durant aquests dies, tot ique els actes religiosos estan permesos amb un 33% d’aforament.

Els Missioners Claretians mantindran la celebració previstaperò sense l’assistència de fidels i l’Eucaristia s’emetrà en directe pel canal de Youtube dels Missioners Claretians deCatalunya i per Ràdio Estel.

L’Eucaristia se celebrarà el 8 de setembre coincidint ambels 75 anys de la primera professió de Pere Casaldàliga com a missionerclaretià i un mes després de la seva mort a Batatais, al Brasil. En ladiada de la Mare de Déu de setembre de l’any 1945 Casaldàliga va fer els votscom a religiós en la congregació fundada per sant Antoni Maria Claret.

A través de l’emissió de l’Eucaristia es proposa unir-sevirtualment en la pregària en aquesta celebració. Els Missioners Claretians il’Associació Araguaia amb el Bisbe Casaldàliga preveuen organitzar més endavantun altre acte de memòria i d’homenatge quan la situació sanitària facilitiactes amb més aforament.

La defensa dels més febles i la denúncia de lesinjustícies de caràcter polític, social, ecològic i econòmic han estat elseixos vitals de Pere Casaldàliga. Una acció motivada per la seva vocaciómissionera, que l’ha sostingut durant més de cinquanta anys a l’Amazònia. Ambla Prelatura de São Félix ha construït una Església pobra i comunitària. Va viuresempre amb austeritat i renunciant de forma explícita a tota mena deprivilegis. Casaldàliga va viure radicalment el cristianisme al costat dels méspobres i va saber compartir amb persones de totes les creences la lluita i eltreball per acabar amb les desigualtats.

Més actualitat

RELIGIÓ

VATICÀ

Armand Puig: "El pensament del papa Lleó XIV és força diferent del de Trump"

Papa Lleó XIV

Entrevista a Armand Puig, president de l'agència de la Santa Seu per la Qualitat a les Universitats i Facultats Eclesiàstiques

9 maig 2025

Redacció

ABUSOS SEXUALS

PAPA LLEÓ

RELIGIÓ

VATICÀ

Jordi Bertomeu: "És absolutament fals que el papa Lleó XIV hagi encobert casos d'abusos"

Papa Lleó XIV

Entrevista a Jordi Bertomeu, oficial del dicasteri per la doctrina de la fe

9 maig 2025

Redacció

PAPA LLEÓ

RELIGIÓ

VATICÀ

Jordi Pujol: "Volem que el papa Lleó XIV sigui un líder espiritual fort"

Papa Lleó XIV

Entrevista a Jordi Pujol, professor de la Universitat Pontifícia de la Santa Creu

9 maig 2025

Redacció