En directe

Fórmula Estel

EDITORIAL

Crist Ressuscitat ho abraça i ho il·lumina tot

A la Vetlla Pasqual, després de la primera lectura delllibre del Gènesi, es canta: «Quan envieu el vostre alè reneix la creació / irenoveu la…

30 març 2021

Redacció

Comparteix

A la Vetlla Pasqual, després de la primera lectura delllibre del Gènesi, es canta: «Quan envieu el vostre alè reneix la creació / irenoveu la vida sobre la terra.» Com ressonen en nosaltres aquestes paraules!Com esperem un renaixement de la creació! Durant els mesos de confinament, elsqui tenen el privilegi de viure voltats de natura, han observat com n’ha estat,de diferent, el comportament dels animalons, talment com si sentissin querecuperen els seus espais propis, massa sovint envaïts per la presència humana.

Diu el papa Francesc, fent-se ressò d’un gran pensador, elP. Teilhard de Chardin, a la Laudato Si: «El fi de la marxa de l’univers radicaen la plenitud de Déu, que ja ha estat assolida per Crist ressuscitat, eix dela maduració universal. El fi últim de les altres criatures no som nosaltres.Però totes avancen, juntament amb nosaltres i a través de nosaltres, cap alterme comú, que és Déu, en una plenitud transcendent en què Crist ressuscitatho abraça i il·lumina tot.» Aprenguem, com feia Antoni Gaudí, del llibre obertde la natura: «Perquè cada criatura reflecteix alguna cosa de Déu i té unmissatge per ensenyar-nos» (LS).

Avui celebrem la gran resposta de Déu Pare a la mort—aparentment absurda i escandalosa— de Jesús en la Creu. Diu mossèn Rius-Camps,col·laborador del setmanari, «”quan resplendeixi el sol del primer dia d’unanova setmana”, no anirem al sepulcre, com feren Maria Magdalena i Maria, lamare de Jesús, perquè aquell sepulcre ha quedat buit per sempre. Però el mateixàngel del Senyor ha fet rodolar la llosa que pesava sobre els nostres caps i s’haassegut damunt d’ella per impartir-nos una lliçó. Igual que s’adreçà a aquellesdones espaordides, l’àngel, com a portaveu de Jesús ressuscitat, ens asserenaen aquests moments en què estem estressats per tantes i tantes males notíciesque no paren de comptar morts o gent infectada per un virus diminut que haqüestionat les nostres seguretats».

Per difícils que siguin els moments que ens toqui viure,tinguem la seguretat que Crist ha assumit en ell mateix aquest món material iara, ressuscitat, habita en la intimitat de cada ésser, l’embolcalla amb el seuafecte i l’omple amb la seva llum.

Benvolguts lectors, us desitgem que allí on us trobeu,pugueu viure una bona Pasqua. També els deixebles de Jesús, després d’uns diestristos de foscor i aïllament, van experimentar la proximitat lluminosa il’alegria exultant del Ressuscitat que els va canviar la vida. Bona Pasqua!

Més actualitat

ECONOMIA I FINANCES

FACUA reclama un topall de preus per limitar els efectes de la guerra

L'efecte immediat de la guerra ha sigut l'augment de preu de la gasolina, però es preveu que acabi repercutint en més sectors

12 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Elisenda Carod: “La conciliació no existeix per a les mares”

Elisenda Carod

Parlem amb la periodista i mare Elisenda Carod sobre el seu nou llibre 'La mare dels ous. L’antimanual per a moments de desesperació'

12 març 2026

Redacció

SANITAT

Els professionals sanitaris denuncien un augment d'amenaces i agressions dels pacients

Elvira Bisbe, presidenta del Col·legi de Metges de Barcelona, lamenta que cada cop es troben en una situació més difícil per exercir la professió

12 març 2026

Redacció