En directe

Fórmula Estel

ARQUEBISBAT DE BARCELONA

L'arquebisbat de Barcelona posa en marxa el Camí de Sant Josep

L’arxidiòcesi de Barcelona té en marxa diverses iniciativesvinculades a l’Any de Sant Josep, organitzades a través del Secretariat diocesàde Turisme, Pelegrinatges i Santuaris. Entre aquestes…

Publicat: 03/05/2021 00:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:28 per Ignasi Miranda

Comparteix

L’arxidiòcesi de Barcelona té en marxa diverses iniciativesvinculades a l’Any de Sant Josep, organitzades a través del Secretariat diocesàde Turisme, Pelegrinatges i Santuaris. Entre aquestes activitats, destaca el Camíde Sant Josep. Es tracta d’un itinerari de pelegrinatge presencial o virtual ales set parròquies que hi ha a l’arxidiòcesi i que tenen com a titular SantJosep o la Sagrada Família, repartides en les ciutats de Barcelona, l’Hospitaletde Llobregat, Badalona i Mataró.

A més, s’hi inclouen quatre grans esglésies diocesanes, quesón la Catedral, on hi ha la capella de Sant Josep del Gremi de Fusters, elSeminari diocesà, que té el patriarca com a patró, el santuari de Sant Josep dela Muntanya i, per descomptat, la basílica de la Sagrada Família d’AntoniGaudí.

Els pelegrins poden adquirir una llibreta que certifica elpas per cada lloc, i l’hauran d’anar segellant un cop acabada la seva pregàriai meditació al voltant dels textos bíblics que ens parlen de Sant Josep, elsseus goigs i dolors i fragments de la Carta Patris Corde del Papa Francesc,publicada coincidint amb l’inici de l’Any de Sant Josep.

El pelegrinatge es pot realitzar ja des de dissabte passat,festa de Sant Josep Obrer, i hi ha temps fins al 8 de desembre, dia en què s’acabaràla commemoració dedicada a l’espòs de Maria, coincidint amb la Solemnitat laImmaculada Concepció. Els diocesans que participin en aquest camí de devocióespiritual rebran el seu certificat com a pelegrins de Sant Josep.

A més, a través del mateix recorregut del pelegrinatge, s’ofereixun senzill joc que podrà ajudar les famílies a participar en aquesta iniciativadiocesana, així com una proposta virtual amb la façana del Naixement de laSagrada Família, on Antoni Gaudí va incloure 11 representacions del patró de l’EsglésiaUniversal.

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga