En directe

El Matí a Ràdio Estel

POLÍTICA

El Govern creu que s’han d’apujar els impostos per implementar la renda bàsica

En una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel', el director de l'oficina de renda bàsica de la Generalitat, Sergi Raventós, considera que la mesura no serà un desincentiu per buscar feina.

1 desembre 2021

Redacció

Comparteix

El director de l'oficina de renda bàsica de la Generalitat de Catalunya, Sergi Raventós, ha considerat en una entrevista a Ràdio Estel que caldrà apujar els impostos i una reforma fiscal per implementar una Renda Bàsica Universal a Catalunya. L'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF), l'impost a les rendes més altes, a les grans corporacions o l'impost de societats, entre d'altres, serien alguns que es podrien apujar, ha apuntat Raventós.

Després de l'anunci que hi haurà un pla pilot per establir una Renda Bàsica Universal a Catalunya, una de les exigències de la CUP per recolzar la investidura de Pere Aragonès, Raventós ha posat d'exemple els països nòrdics, que "tenen fortes taxes impositives que permeten tenir unes societats que la gent agafa com a referència per prestacions de molts tipus, serveis universals i de qualitat".

L'experiment començarà el desembre de l'any vinent, donaria 900 euros mensuales a 5.000 persones durant dos anys i n'estudiaria les seves conseqüències. De tota manera, el director de l'oficina ha apuntat que la renda bàsica està en fase "d'experiment molt acotat a un canvi que suposaria, fins i tot, uns nivells de capacitat de recaptació d'impostos". Per tant, ha explicat que amb la prova, no cal una reforma fiscal ni canvis en el sistema d'impostos.

La renda bàsica universal és una assignació monetària incondicional, individual i universal per als ciutadans d'un territori durant tota la seva vida. No va adreçada a famílies, sinó a les persones "pel simple fet d'existir". Davant d'aquesta afirmació, Raventós ha considerat que aquesta mesura "no té per què ser un desincentiu necessàriament, sinó al contrari". El director de l'oficina ha comentat que la persona beneficiària de la renda buscaria feines de les quals gaudiria més i amb les quals se sentís més útil, motivat i defugiria de les que la gent sol fer obligat. "També se sap que hi han moltes feines que estan molt mal pagades i s'haurien de pagar millor, i d'altres que estan molt ben pagades i que la seva utilitat és qüestionable", ha sentenciat.

"Hi ha moltes feina mal pagades que s'haurien de pagar millor, i d'altres que estan molt ben pagades i que la seva utilitat és qüestionable"

Entrevista a Sergi Raventós, director de l'oficina de Renda Bàsica de la Generalitat

0:00 / 0:00

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

CÀRITAS

Cáritas alerta de la 'metacrisi' que pateix la societat espanyola

L'entitat destaca l'habitatge i la feina com a principals motors de l'exclusió social a l'Estat

5 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

TV I SÈRIES

Tamar Guttmann i Jep Jorba: "Es dona poc espai a la diversitat musical i és un tresor que tenim"

Tamar Guttmann i Jep Jorba

Parlem amb la productora Tamar Guttmann i el director Jep Jorba sobre 'The Scene Sessions', la sèrie que homenatja l’escena musical barcelonina

5 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Taichi Tsukumo: "Volia homenatjar Barcelona i els meus orígens"

Taichi Tsukumo

Parlem amb el violoncel·lista i compositor japonès nascut a Barcelona Taichi Tsukumo sobre 'Contacontes Digital – VIRTUAL CITY BCN'

4 novembre 2025

Redacció