En directe

El Matí a Ràdio Estel

ACCIÓ SOCIAL

ACTIVITATS

Montserrat recull les millors fotografies del pare Bonaventura Ubach a través de l’exposició 'La mirada del biblista. Instants d’eternitat. El Pròxim Orient en el fons fotogràfic del P.Ubach'

El comissari de l’exposició, l’arqueòleg Joan Eusebi Garcia, reivindica la figura i el llegat fotogràfic de Bonaventura Ubach

7 desembre 2021

Redacció

Comparteix

L’exposició La mirada del biblista. Instants d’eternitat. El Pròxim Orient en el fons fotogràfic del P.Ubach, recull les millors fotografies que va fer el pare Bonaventura Ubach dels seus viatges al Pròxim Orient, a Síria, l’Iraq, el Sinaí i sobretot Palestina, entre el 1922 i el 1951. L’exposició es pot veure a la Sala Daura del Museu de Montserrat fins al 17 de juliol de 2022. L’organitza l’Institut Europeu de la Mediterrània i l’Abadia de Montserrat.

El comissari de l’exposició, l’arqueòleg Joan Eusebi Garcia Bosco, ha apuntat que a la Sala Daura s’hi pot veure una selecció de les 86 imatges, però que en total, el pare Ubach va “disparar milers de fotografies, arribant a superar els 6.000 negatius”. Unes imatges amb què Bonaventura Ubach volia retenir sobre el paper un món bíblic que estava en vies de desaparició sota l’avenç imparable de la modernitat i els conflictes que ja es forjaven a la regió. El material fotogràfic el va utilitzar per il·lustrar l’ambiciosa Bíblia de Montserrat (28 volums, publicats entre 1926-1974, 3 volums dedicats únicament a les imatges), un projecte col·lectiu que va dirigir i al qual va dedicar la seva vida. 

"Bonaventura Ubach va arribar a disparar milers de fotografies arribant a superar els 6.000 negatius."

Garcia Bosco ha reivindicat la figura del pare Ubach. Tanmateix, es mostra esperançat amb què “l’exposició animi a altres investigadors a descobrir l’obra de Bonaventura Ubach”. La mostra de fotografies té continuïtat virtual a la pàgina web de la biblioteca de Montserrat.

Entrevista a Joan Eusebi Garcia Bosco, comissari de l'exposició 'La mirada del biblista'.

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

"Espanya està incrementant el pressupost de defensa sense seguir els canals usuals"

Tica Font reprova l'increment en defensa i producció d'armes, que poden desembocar en noves guerres

28 abril 2026

Redacció

SOCIETAT

Un any de l'apagada general: "S'han modificat els procediments perquè no torni a passar"

Els informes apunten que va haver-hi un augment ràpid i incontrolat de les tensions, que els mecanismes de control no van ser capaços d'aturar.

28 abril 2026

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Lluís Homar: "M'agradaria fer l'obra amb la platea plena de la classe política"

Lluís Homar

Parlem amb l'actor Lluís Homar sobre l'adaptació teatral de 'Memòries d’Adrià' al Teatre Romea, dirigit per Beatriz Jaén i amb dramatúrgia de Brenda Escovedo

28 abril 2026

Redacció