En directe

Tot sardana

MEDICINA

Tranquil·litat davant els nous casos de verola del mico

La doctora Judit Villar insisteix que es necessita un contacte íntim i prolongat per infectar-se. També exposa que a Catalunya no hi ha cap cas sospitós confirmat

20 maig 2022

Redacció

Comparteix

La responsable de la Unitat de Salut Internacional de l'Hospital del Mar, Judit Villar, en una entrevista a Ràdio Estel, ha enviat un missatge tranquil·litzador respecte als nous casos de la verola del mico. Ha insistit que es necessita un contacte íntim i prolongat per infectar-se, i ha confirmat que "no es tracta d'una malaltia de transmissió sexual".

Segons dades publicades per l’agència governamental britànica, Public Health England, la verola del mico es va descobrir per primera vegada el 1958 quan es van trobar brots d’una "malaltia similar a la verola" en micos en captiveri per a la recerca.

"No es tracta d'una malaltia de transmissió sexual"

Villar ha detallat que no és una malaltia de transmissió ràpida, i que els estudis, per ara, apunten que la transmissió és fins a dues o tres persones. De totes maneres, ha recomanat tenir prudència, conèixer bé els símptomes i estar alerta. Ha reiterat que és important rentar-se les mans, sobretot després d'estar en espais públics.

Pustules sorgides per la verola del mico.

El Ministeri de Sanitat ha confirmat els primers 7 casos de verola del mico a Madrid, tot i que la doctora Villar ha afirmat que "a Catalunya de moment no hi ha cap cas sospitós confirmat".

Pel que fa a la vacuna de la verola del mico, la responsable de la Unitat de Salut Internacional de l'Hospital del Mar creu que "dependrà de la transmissió comunitària que tingui començar-se a plantejar la vacunació universal". Però pronostica que "segurament ens vacunarem tots". Ha aclarit que tots aquells que ja es van posar la vacuna de la verola -la que deixava un senyal molt característic al braç- no se l'han de tornar a posar.

Entrevista a Judit Villar, responsable de la Unitat de Salut Internacional de l'Hospital del Mar

0:00 / 0:00

Més actualitat

RÀDIO ESTEL

El Sorteig de Nadal de la Loteria Nacional, a Ràdio Estel

El Matí a Ràdio Estel dedica una programació especial del Sorteig de la Loteria Nacional d'aquest dilluns 22 de desembre

19 desembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

Dafnis Balduz i Míriam Iscla: "Està bé entendre tothom, però hi ha línies que no es poden travessar"

Els actors protagonitzen 'Honestedat' al Teatre Akadèmia, on el debat és l'element principal entre els dos personatges

19 desembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joan Carreras: "Si mantenim l'essència pura del teatre, acabarà sent un element revolucionari"

L'actor protagonitza 'Ai! La misèria ens farà feliços', la darrera estrena del Teatre Lliure dirigida per Gabriel Calderón

18 desembre 2025

Redacció