En directe

Fabricació Pròpia

Sense categoria

S'espera un estiu amb moltes situacions d'overbooking als aeroports

L'advocat expert en dret aeronàutic, Dan Miró, explica a Ràdio Estel que els avions van a una capacitat molt superior a la de fa dos o tres anys

13 juny 2022

Redacció

Comparteix

Tornen les cues als aeroports, els retards i les cancel·lacions de vols i, amb elles, les preocupacions. L'estiu del 2022 s'espera que sigui el de recuperació de viatgers i les previsions apunten que un 85% de passatgers previs a l'esclat de la pandèmia agafaran un avió.

Cues per accedir al control d'equipatges de l'aeroport de Barcelona
Cues per accedir al control d'equipatges de l'aeroport de Barcelona. Foto: Sílvia Muñoz

Les aerolínies calculen que, només per Setmana Santa, 3.000 persones van perdre les seves connexions a l'aeroport de Barajas, 15.000 des del març. Durant el pont de la segona Pasqua, les cues de viatgers van tornar i, de nou, el dubte de què pot passar aquest estiu, també a l'Aeroport del Prat, on aquests problemes han estat puntuals i, segons les aerolínies, a causa de fallades tècniques.

"La llei permet a les companyies de baix cost cancel·lar qualsevol vol 14 dies abans d'agafar-lo sense assumir-ne la responsabilitat"

L'advocat expert en dret aeronàutic, Dan Miró, entrevistat a Ràdio Estel, ha reafirmat que "els vols, si s'han planificat i s'han venut, s'han de complir". Així i tot -segons ha remarcat- la llei permet a les companyies de baix cost cancel·lar qualsevol vol 14 dies abans d'agafar-lo sense assumir-ne la responsabilitat. "L'única obligació que tenen és tornar al passatger els diners íntegres o que aquest accepti el canvi que li plantegin", ha deixat clar Miró.

Segons ha explicat, fa setmanes que s'estan produint situacions d'overbooking i s'espera que n'hi hagi moltes més a l'estiu. "Els avions van a una capacitat molt superior a la de fa dos o tres anys. Si abans es volava amb una capacitat del 80% de passatgers, ara és del 100%", ha apuntat l'advocat. Miró ha sentenciat que, si es vol reclamar una possible pèrdua d'un vol, un tiquet de cafeteria, així com un tiquet de pàrquing de l'aeroport o el check-in presencial poden fer-se servir per acreditar que s'ha arribat a temps a la terminal. Així i tot, ha matisat que, en aquest cas, s'haurà de reclamar a l'aeroport. En el cas de la pèrdua d'un avió a causa d'un enllaç, el responsable de portar un passatger d'un avió a l'altre és la companyia aèria.

Entrevista a Dan Miró, advocat especialista en dret aeronàutic

0:00 / 0:00

Més actualitat

POLÍTICA

Santi Rodríguez sobre l'atac de Carnero (UGT) a Puigdemont: "Entenc que alguns candidats del PSC tinguin una 'empanada' mental"

Santi Rodríguez, número 4 del PP a les eleccions catalanes | RÀDIO ESTEL

El número 4 del PP a les eleccions catalanes, recorda que els socialistes ja feien aquest discurs l'any passat, abans de necessitar els vots de Junts

6 maig 2024

Redacció

POLÍTICA

Oriol Junqueras veu "prepotent i pretensiós" que Salvador Illa es postuli ja per ser investit president

Oriol Junqueras, president d'ERC, a Ràdio Estel | RÀDIO ESTEL

En una entrevista a Ràdio Estel, el president d'ERC critica al candidat del PSC parlant de futurs pactes i insta a Junts a actuar amb responsabilitat

3 maig 2024

Redacció

AUDIOS

CULTURA

Alèxia Pascual: "Tinc un nivell de perfeccionisme que a vegades no és sa"

Alèxia Pascual, finalista de la segona edició d'Eufòria, serà la protagonista al musical 'Mar i Cel' de Dagoll Dagom que s'estrena al setembre al Teatre Victòria de Barcelona | RÀDIO ESTEL

La finalista de la segona edició d'Eufòria i protagonista del pròxim musical 'Mar i Cel' de Dagoll Dagom explica la importància que té per a ella la salut mental

2 maig 2024

Redacció