En directe

El Matí a Ràdio Estel

ACTUALITAT

La moda dels anys 2000 que promou l'admiració per la primesa extrema i que incrementa els trastorns alimentaris ja fa dos anys que torna a estar present entre els joves

"Amb la pandèmia, la xarxa social TikTok ha portat a que es busquin imatges més cridaneres", ha assenyalat la comunicadora cultura Ofèlia Carbonell

27 octubre 2022

Redacció

Comparteix

L'augment dels trastorns alimentaris s'ha disparat a Catalunya en els darrers anys. En els primers sis mesos del 2021 es van registrar tants casos de trastorn de la conducta alimentària com en tot el 2020. Unes xifres alarmants, que coincideixen amb el retorn de la moda Y2K, la moda que es portava als anys 2000, i que va portar la normalització i l'admiració de la primesa extrema.

Exemples de la moda YK2
Exemples de la moda YK2. Blog DSIGNO

La comunicadora cultural, Ofèlia Carbonell ha apuntat a Ràdio Estel que ja fa un parell d'anys que s'ha tornat a engegar la roda del moviment Y2K i que les diferents xarxes socials han portat a recuperar aquesta moda. "Amb la pandèmia, TikTok, la xarxa social que permet consumir vídeos curts i de manera molt seguida, ha portat a consumir molta imatge i, per tant, moda i cossos. Això ha comportat que cada vegada es busquin imatges que cridin més l'atenció i podria ser per aquest motiu que hagin tornat les estètiques extremes i exagerades com les dels anys 2000", ha assenyalat la creadora de continguts.

"TikTok podria ser el motiu que hagin tornat les estètiques extremes i exagerades com les de fa 20 anys"

D'altra banda, la psicòloga especialitzada en trastorns de conducta alimentària i coordinadora del programa de prevenció de l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia, Laura Fernández, ha insistit, també en aquesta emissora, en la importància de deixar clar als més petits que tot allò que veuen a Instagram no és la realitat. "En aquesta xarxa social hi ha molts cossos retocats, molts filtres i cares modificades i el perill està en el fet que hi ha usuaris que es comparen amb un ideal irreal, un ideal no assolible", ha exposat.

"És important deixar clar als més petits que tot allò que veuen a Instagram no és la realitat"

A més, la psicòloga també ha especificat que les xarxes són un "mega amplificador" que fa que es rebi molta informació que sovint és difícil de gestionar. "La prevenció i l'educació són dos conceptes molt importants en infants i adolescents. Aquests han de poder navegar de forma segura i se'ls ha de deixar clar que si hi ha algun contingut a la xarxa que els fa sentir malament, l'han de compartir amb pares, amics o tutors perquè si s'acaba sostenint aquest malestar, pot acabar sent perillós per un mateix", ha sentenciat Fernández.

Entrevista a Ofèlia Carbonell, comunicadora cultural, i a Laura Fernández, psicòloga especialista en Trastorns de Conducta Alimentària

0:00 / 0:00

Més actualitat

RELIGIÓ

Sense categoria

VATICÀ

Jordi Pujol: "Volem que el papa Lleó XIV sigui un líder espiritual fort"

Papa Lleó XIV

Entrevista a Jordi Pujol, professor de la Universitat Pontifícia de la Santa Creu

9 maig 2025

Redacció

RELIGIÓ

VATICÀ

Fumata blanca al Vaticà

Fumata blanca

A les 18:08 h s'ha produït la fumata blanca al Vaticà

8 maig 2025

Redacció

Sense categoria

La reacció de Ràdio Estel a la fumata blanca

Ràdio Estel en directe

Escolta com hem viscut en directe la fumata blanca al Vaticà

8 maig 2025