En directe

El Matí a Ràdio Estel

CÀRITAS

Càritas de Barcelona alerta que l’entitat ha hagut de doblar la despesa per pagar els subministraments bàsics

L'entitat de l'Església calcula que tancarà l'any amb un increment del 5% de les famílies ateses, el que es tradueix en unes 13.000 famílies, una dada inferior a la del 2019 i 2020

15 desembre 2022

Redacció

Comparteix
Míriam Feu
Míriam Feu en l'última roda de prema de Càritas Barcelona. / Sílvia Muñoz

Càritas de Barcelona alerta que 9 de cada 10 famílies que atenen s'han vist obligades a reduir la despesa en alimentació i prescindir dels productes frescos. D'altra banda, més de la meitat, no poden pagar l'habitatge o els subministraments bàsics. La cap d'anàlisi social i incidència de Càritas Diocesana de Barcelona, Míriam Feu, ha apuntat en una entrevista al programa 'El Matí de Ràdio Estel' que les persones que atenen necessiten ajuda per poder ingerir-se en el mercat laboral.

"Segurament, tancarem l'any amb 2 milions i mig d'euros amb ajudes econòmiques directes perquè les persones que ho necessiten puguin arribar a pagar aquesta habitació o alimentació a què no arriben."

A més, també ha explicat que han augmentat un 50% la despesa per tal de pagar els subministraments.

L'entitat de l'Església calcula que tancarà l'any amb un augment del 5% de famílies ateses, que situa les dades del 2021 per sobre de la mitjana històrica que Càritas tenia del 2008-2018. "Vindria a ser d'unes 13.000 llars, una dada que és inferior a la del 2020 on hi va haver un repunt a causa de la pandèmia i a la del 2019 que va ser un any excepcional per l'arribada massiva de persones que fugien dels seus països d'origen per la violència", ha afegit la cap d'anàlisi de l'entitat.

Entrevista a Míriam Feu, cap d'anàlisi social i incidència de Càritas Diocesana de Barcelona

0:00 / 0:00

Més actualitat

POLÍTICA

Jordi Muñoz: "El PP no té molta capacitat de capitalitzar el descontentament"

Congrés dels Diputats

El politòleg analitza la situació política estatal, que està molt tensionada arran dels casos de corrupció del PSOE

2 juliol 2025

Redacció

SOCIETAT

Jordi Mestres: "El nivell socioeconòmic marca l'estat de salut de les persones"

Calor

El vocal de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària detalla els efectes de l'onada de calor i l'afectació als centres sanitaris

2 juliol 2025

Redacció

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel arriba als 22.000 oients diaris

Ràdio Estel

L'emissora creix un 30% (6.000 oients més) respecte l’anterior onada de l’Estudi General de Mitjans

2 juliol 2025