En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

Pressupostos

Marta Vilalta: "La majoria del 52% hi continua sent i Esquerra no abandona el projecte de república catalana"

En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', la secretària general adjunta i portaveu d'ERC, ha deixat clar que l'acord amb el grup parlamentari socialista "és una qüestió puntual"

3 febrer 2023

Redacció

Comparteix

L'acord del Govern de Pere Aragonès amb el PSC pels pressupostos de la Generalitat ha acabat amb la dinàmica de blocs dels anys del Procés. En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', la secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha deixat clar que l'acord amb el grup parlamentari socialista "és una qüestió puntual i que ERC no abandona el projecte de república catalana". "La majoria del 52% hi continua sent i s'ha de continuar traçant un camí viable i efectiu que porti cap a aquest objectiu, però no es pot deixar de banda a la ciutadania i s'havia d'arribar a un acord per poder aprovar els comptes", ha assegurat la secretària general adjunta i portaveu dels republicans.

"Als pressupostos, no s'han introduït modificacions fiscals ni s'han abaixat els impostos"

Marta Vilalta, secretària general adjunta i portaveu d'ERC, en una roda de premsa.
Marta Vilalta, en una roda de premsa al Parlament. ACN

Vilalta ha insistit que els pressupostos inclouen el 70% de les demandes que l'exconseller d'Economia Jaume Giró, de Junts, va fer quan liderava el departament, però ha afegit que, "de cap manera, s'han introduït modificacions fiscals ni s'han abaixat els impostos que reclamaven els 'juntaires'". La portaveu d'ERC ha criticat que la CUP s'hagi negat a entrar en les negociacions des del principi i que els agradaria que poguessin sumar-se a uns comptes que, a parer seu, són positius per al país.

Entrevista a Marta Vilalta, secretària general adjunta i portaveu d'ERC

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Joel Joan: "No entenc que els directors de teatre passin a ser directors de teatres"

L'actor interpreta els vuit personatges de 'Vània', l'obra al Teatre Romea fins al 22 de març

4 març 2026

Redacció

RELIGIÓ

VATICÀ

Michael Czerny: "Els cardenals vam elegir molt bé el nou Papa, i n'estem contents"

El prefecte del Dicasteri per al Desenvolupament Humà Integral destaca la importància dels malalts per a l'Església

4 març 2026

Redacció

MEDI AMBIENT

Javier Martín-Vide: "S'ha de restringir l'ús dels combustibles fòssils"

El climatòleg reprova que en les convencions mundials no s'ha atacat el problema de base

4 març 2026

Redacció