En directe

Fórmula Estel

COVID

Miquel Buch, tres anys després de l'inici del confinament: "S'ha demostrat que ningú tenia clar què s'havia de fer, teníem segons per prendre decisions"

L'exconseller d'Interior lamenta que cada decisió que es prenia durant el punt àlgid de la pandèmia havia de ser ratificada per un jutge

Publicat: 14/03/2023 10:29 Actualitzat: 14/03/2023 10:29 per Redacció

Comparteix

Miquel Buch assegura que "s'ha demostrat que ningú tenia clar què s'havia de fer". L'exconseller d'Interior ha parlat al programa 'El Matí a Ràdio Estel' el dia que fa tres anys que es va declarar l'estat d'alarma a tot l'Estat i el confinament. Buch ha afegit que, a vegades, durant la pandèmia, tenien "dies, hores o inclús segons per prendre decisions" i que, "davant el desconeixement, anàvem prenent decisions". La prioritat "sempre era protegir les persones", exposa l'exconseller. Buch creu que la pandèmia de la Covid-19 "ens ha mostrat una vulnerabilitat que no havíem tingut mai en tota la història".

Miquel Buch, al Parlament
Miquel Buch, al Parlament | GTres

Sobre la gestió que es va fer de la pandèmia des del govern espanyol, Buch ha lamentat que les decisions que s'havien de prendre des del govern de Catalunya havien de ser ratificades per un jutge del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Per això, l'exconseller creu que el govern espanyol hauria d'haver fet que funcionés d'una altra manera, "posar-se d'acord amb la resta de partits i actualitzar les lleis". Segons Buch, "la pandèmia ens va mostrar la cara d'un estat que vol centralitzar el poder i que vol decidir les coses des de la capital i no deixa que les comunitats autònomes s'autogestionin".

"El Govern Espanyol hauria d'haver-se posat d'acord amb la resta de partits i actualitzar les lleis"

Judici a la Mesa de Forcadell
Sobre el judici a la Mesa del Parlament de Catalunya que presidia Carme Forcadell, l'exconseller Miquel Buch s'ha mostrat convençut que el guanyarà. "Guanyarem el judici perquè el que vam fer no és ni il·legal ni al·legal".

Entrevista a l'exconseller d'Interior Miquel Buch

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Laura Llaneli i Jérôme Lefaure: "Fa certa vergonya dir que ets artista"

L'artista i el cofundador de HomeSession posen en valor l'art com a eina de coneixement a la societat

10 setembre 2026

Guillem Andrés

Joan Trias

POLÍTICA

El Sindicat majoritari dels Mossos d'Esquadra, sorprès per la dimissió de Trapero

Imma Viudes, portaveu de l'entitat, confia que el relleu doni continuïtat al treball fet en els darrers anys

10 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

EDUCACIÓ

ENTREVISTES

Jaume Funes: "No hauria de marxar ningú de l'escola sense voler saber per què passen les coses"

El pedagog reflexiona sobre el malestar del sector educatiu i els reptes que cal afrontar

9 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga