En directe

Fórmula Estel

Sense categoria

Genís Roca: "La intel·ligència artificial ens deixarà un món millor"

Roca, un dels ponents que participa en el primer Congrés Català del Treball, insisteix a crear noves lleis i normes pel món digital

Publicat: 25/04/2023 11:33 Actualitzat: 25/04/2023 11:41

Comparteix

Aquests dies s'està celebrant el 1r Congrés Català del Treball a Barcelona. Genís Roca, arqueòleg, consultor i president de fundacio.cat hi participa com a ponent en el debat sobre les polítiques laborals del present i futur.

Una mà biònica i una humana, en contacte pels dits

En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', Roca ha assegurat que "la intel·ligència artificial ens deixarà un món millor" tot i que ens obligarà a fer canvis i ha insistit que "necessitem crear noves lleis i normes que no tenim" i que "s'ha de dissenyar un nou sistema polític" per gestionar el món digital. Roca també ha afegit que, "en els pròxims 20 anys, la societat haurà de discutir com és el contracte social d'una vida digital". Amb tot, ha apuntat que "estem en un moment històric perquè comença la societat digital".

"En els pròxims 20 anys, la societat haurà de discutir com és el contracte social d'una vida digital"

D'altra banda, Genís Roca ha dit que "necessitem tenir una mirada a llarg termini tot i que la societat digital ens ha venut la idea que no es pot pensar a llarga vista". Roca ha explicat que "s'ha de tenir una mirada de cap on anem per orientar les decisions del dia a dia". El consultor ha conclòs que "el sistema de repartiment de riquesa ha deixat de funcionar i crear-ne un de nou ens ocuparà els 30 anys vinents".

"El sistema de repartiment de riquesa ha deixat de funcionar i crear-ne un de nou ens ocuparà els 30 anys vinents"

Entrevista a Genís Roca, arqueòleg i consultor, participant al 1r Congrés Català del Treball

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga