En directe

Harmonies

AUDIOS

La Calòrica: "El que ens fa créixer és posar-nos pals a les rodes"

La companyia actua al Teatre Lliure de Gràcia fins al 22 d'octubre amb 'Le congrès ne marche pas', una sàtira esbojarrada del Congrés de Viena de 1814

Publicat: 26/09/2023 14:33 Actualitzat: 02/04/2024 17:09 per Redacció

Comparteix

La companyia La Calòrica actua al Teatre Lliure de Gràcia amb 'Le congrès ne marche pas', una sàtira esbojarrada del Congrés de Viena de 1814. Un esdeveniment que anava a durar quatre dies i dura finalment nou mesos amb els seus avenços (o no) polítics i els seus sopars, les festes i els moments probablement esbojarrats que se'n deriven.

D'esquerra a dreta, Bibiana Puigdefàbregas, escenògrafa, Israel Solar, director de teatre, Joan, presentador de 'La Caravana' i Xavi Francés, actor de l'obra 'Le Congrès ne marche pas' de la companyia La Calòrica.
D'esquerra a dreta, Bibiana Puigdefàbregas, escenògrafa, Israel Solà, director de teatre, Joan, presentador de 'La Caravana' i Xavi Francés, actor de l'obra 'Le Congrès ne marche pas' de la companyia La Calòrica.

Joan Trias entrevista per a 'La Caravana' de Ràdio Estel al director, Israel Solà, l'escenògrafa, Bibiana Puigdefàbregas i un dels actors, Xavi Francés. Tots tres coincideixen en el fil conductor del treball de la companyia: la crítica social. Però no només això: "El que ens fa créixer és posar-nos pals a les rodes". "Si treballem sobre la facilitat no traiem la brillantor", assegura Solà, qui creu que per a aquesta superproducció s'han passat. "Ens hem fotut molts pals a les rodes".

Però tot surt quan la companyia compta amb dramaturgs de la talla de Joan Yago i amb actrius com a Roser Batalla, 10 anys més gran que els integrants habituals de la companyia. "El teatre -asseguren- és una feina intergeneracional".

Entrevista a la companyia La Calòrica

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Nuria Mencía: "S'ha de parlar de la mort sense por"

Núria Mencía

Parlem amb l'actriu Nuria Mencía sobre 'La última noche con mi hermano', una tragicomèdia escrita i dirigida per Alfredo Sanzol

23 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joel Joan: "Als catalans ens debilita molt voler caure bé a tothom"

Joel Joan

Parlem amb Joel Joan sobre 'Bons i Dolents', la seva última comèdia dirigida per Nelson Valente al Teatre Condal de Barcelona

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ACCIÓ SOCIAL

Juanjo Ortega: "La soledat no desitjada es pot prevenir"

Juanjo Ortega

Parlem amb Juanjo Ortega, director de l’Obra Social Sant Joan de Déu, sobre la Setmana contra la Soledat No Desitjada

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias,