En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

Ferran Barri, psicòleg infantil, sobre les baralles de joves a les xarxes: "Se senten impunes perquè les lleis del menor són molt laxes"

En una entrevista a Ràdio Estel, l'expert en assetjament emmarca aquesta violència "en un context de crispació generalitzat"

2 octubre 2023

Redacció

Comparteix

Aquestes darreres setmanes s'han fet virals vídeos de baralles de joves a les xarxes. Queden per pegar-se, mentre altra gent ho grava per, posteriorment, penjar-lo. Aquest cap de setmana s'han vist escenes d'aldarulls i violència a Molins de Rei, a Vic i la setmana passada, a Manresa.

Baralles virals entre joves

Ferran Barri, psicòleg infantil expert en assetjament i convivència escolar, ha apuntat sobre les baralles de joves a les xarxes que els menors que les protagonitzen "se senten impunes perquè les lleis dels menors son molt laxes i permissives i les conseqüències per a ells són mínimes". Barri ho emmarca "en un context de crispació social, de violència generalitzada en molts àmbits".

En una entrevista al programa 'La Caravana', de Ràdio Estel, el psicòleg ha afegit que "la violència s'està normalitzant en moltes actituds i no aconseguim que aquests joves interioritzin valors positius. No els sabem transmetre la idea de resoldre conflictes pacíficament".

"No els sabem transmetre la idea de resoldre conflictes pacíficament"

Per això, apunta que és clau el paper de l'escola i dels pares. Als centres educatius cal "incrementar i potenciar més la educació en valors i portar-la per altres camins, que els nois i noies sàpiguen tolerar-se i que quan surti un conflicte, sepen resoldre'l sense violència", ha assenyalat Barri.

D'altra banda, a casa, els pares haurien de tenir més control sobre les xarxes socials, perquè "hi ha menors que s'hi registren amb dates de naixement falses perquè han de ser majors d'edat per crear un perfil".

Segons Ferran Barri, el perill de les xarxes socials és que "generen un efecte crida i d'imitació" amb el risc que el que es publica arriba a l'altra punta del món.

Entrevista al psicòleg Ferran Barri

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Bea Fernández, Arrels Fundació: "El canvi climàtic té una conseqüència directe en les persones que viuen al carrer"

Arrels Fundació retreu que les administracions tenen polítiques de disgregació de les persones sense llar

13 febrer 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Alba Careta: "Un disc de música jazz és la foto d’un moment"

Alba Careta

Parlem amb la trompetista i cantant Alba Careta sobre el seu quart disc, 'Panical', que connecta terra, feminitat, energia i Nova Cançó

13 febrer 2026

Redacció

SOCIETAT

Amadeu Carbó: "El carnaval és cristià del tot, no té sentit sense la Quaresma al darrere"

L'historiador lamenta que els moments de transgressió del carnaval s'han anat perdent en les darreres dècades

13 febrer 2026

Redacció