En directe

El Matí a Ràdio Estel

AUDIOS

POLÍTICA

"La causa palestina és la causa més justa que hi ha a la Terra"

Conversem amb Mohamed Said Abdeljamid, delegat de l'Organització per l'Alliberament de Palestina, i amb Iyad Khadil, enginyer de Gaza que viu a Màlaga

17 octubre 2023

Redacció

Comparteix

Continuem amb les entrevistes per entendre què està passant realment a Gaza, poc més d'una setmana després de l'atac de Hamàs a Israel. "La causa palestina és la causa més justa que hi ha a la Terra", diu Iyad Khadil, enginyer de Gaza que vui a Màlaga, però té tota la família a la Franja.

Una imatge de la guerra entre Israel i Palestina
FOTO: EFE

Conversem, en aquesta ocasió, amb ell i amb Mohamed Said Abdeljamid, delegat de l'Organització per a l'Alliberament de Palestina, qui considera el mateix sobre la causa palestina i que "l'Estat d'Israel està portant a terme un genocidi amb la indiferència de l'ajuda de la Unió Europea i Europa des de fa més de 200 anys".

Planteja Hamàs com una organització del teixit social palestí i la importància del Papa Francesc per negociar la pau. "El Papa sempre ha plantejat negociar per tenir la pau a Terra Santa. Acceptem, però els israelians no el volen". "No hi ha cap líder israelià que treballi per la pau a la zona. Els israelians no hi volen cap palestí".

"Mentre hi hagi ocupació, no podrem negociar la pau", assegura Iyad Khadil.

Escolta tota l'entrevista a 'La Caravana' de Ràdio Estel.

Entrevista a Mohamed Said Abdeljamid, delegal de l'OLP, i a Iyad Khadil, enginyer de Gaza que vui a Màlaga

0:00 / 0:00

Més actualitat

RELIGIÓ

VATICÀ

Juan Vicente Boo: "La cerca d'espiritualitat d'ara és molt més intensa que amb la visita de Benet XVI"

L'excorresponsal de l'ABC al Vaticà subratlla que la visita a la Sagrada Família ressalta l'art de Gaudí

26 febrer 2026

Redacció

SOCIETAT

Esteve Camps: “És una gran satisfacció rebre el Papa just quan s’està acabant la Sagrada Família”

El president delegat de la junta constructora del temple destaca l'augment d'interès que ha despertat la Sagrada Família

26 febrer 2026

Redacció

POLÍTICA

Els dubtes que poden resoldre la desclassificació de documents del 23-F

El Catedràtic d'Història Contamporània de la UAB, Pere Ysàs, destaca la necessitat d'una llei de secrets oficials

25 febrer 2026

Redacció