En directe

Amb llum pròpia 2.0

AUDIOS

Carme Diaby: "Quan una nena trenca el silenci gràcies a mi, sento una òpera al cap"

Carme Diaby és "una supervivent" dels abusos sexuals que va patir de petita. Ara presideix una associació que porta el seu nom i lluita contra aquesta xacra

7 març 2024

Redacció

Comparteix

Carme Diaby va patir abusos sexuals infantils. Va néixer al Senegal, però amb 14 mesos va venir a Granollers amb el seu pare. La seva infantesa comença en el taller de la família Castells, que després es va convertir en referent en escenografia teatral. Quan la família Diaby va passar a viure en un pis a la ciutat, van llogar una habitació a un amic de la família. Un amic de la família que, des dels cinc anys abusava d'ella.

Carme Diaby, activista que va patir abusos sexuals infantils

Coneixem la història de superació de Carme Diaby a La Caravana de Ràdio Estel i com va aconseguir convertir el patiment i la ràbia en lluita i poder, i crear una associació que porta el seu nom. "Cada vegada que una nena trenca el silenci sento una òpera al cap" i "em penjo . Ella el va trencar amb 18 anys, després d'un llarg procés d'autoconeixement i de coneixement de la seva identitat i sexualitat, per això té clar que com més aviat parlem a les nenes d'això, més dolor les estalviarem.

Carme Diaby, activista que va patir abusos sexuals infantils: "Quan una nena trenca el silenci gràcies a mi, sento una òpera al cap"

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Bernat Quintana i Diego Braguinsky: "L'ambient d'una companyia és clau per a la complicitat a escena"

Bernat Quintana i Diego Braguinsky

Parlem amb els actors Bernat Quintana i Diego Braguinsky sobre 'La ratonera', actualment al Teatre Apolo de Barcelona, dirigida per Ignasi Vidal

10 abril 2026

Redacció

ENTREVISTES

Alberto Gómez: "Escriure una carta a mà és terapèutic"

L'editor de 'Cartes d'amor' destaca els grans beneficis i emocions que desperten les cartes escrites a mà

10 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Chantal Aimée: "Si féssim boicot a marques pro-Israel en massa, tindria un pes"

Chantal Aimée

Parlem amb l'actriu Chantal Aimée sobre l'obra 'Retorn a Haifa' de l'escriptor Ghassan Kanafani, actualment representada al Heartbreak Hotel

9 abril 2026

Redacció