En directe

El rosari

MEDI AMBIENT

SOCIETAT

CONFAVC: "Catalunya està a les beceroles amb la retirada de l'amiant"

En una entrevista a Ràdio Estel, el president de la Confederació d'Associacions Veïnals de Catalunya, Jordi Giró, lamenta que només 35 municipis catalans tinguin un cens d'amiant

15 abril 2024

Redacció

Comparteix

El president de la Confederació d'Associacions veïnals de Catalunya (CONFAVC), Jordi Giró, ha assegurat que Catalunya està "a les beceroles" amb la retirada de l'amiant. En una entrevista al programa La Caravana de Ràdio Estel, Giró ha alertat que "no s'està complint la directiva europea" i ha lamentat que encara no s'hagin creat els censos d'amiant. "L'any passat ja hauríem hagut de tenir censos municipals i estatals acabats i concrets i estem a les beceroles, només 35 municipis en tenen", ha avisat. El president de la Confavc ha assegurat que sense els censos, "difícilment" es poden tirar endavant els plans de treball.

Peces d'amiant d'un edifici de Badia del Vallès | ACN
Peces d'amiant d'un edifici de Badia del Vallès | ACN

"Cada dia que passa, el perill es multiplica"

Giró creu que l'endarreriment en la retirada de l'amiant es deu, en part, a què no hi ha pressió social suficient per avançar amb l'erradicació d'aquest material dels barris i assegura que la ciutadania "no li dona la importància que té". El president de la Confavc ha defensat que el problema no és puntual en certs municipis, sinó que és a "escala global". "Cada dia que passa, el perill es multiplica, és un material caducat i cada dia que passa és més perillós i no s'aprecia". Giró recorda que "l'amiant és un enemic letal i el dany que provoca a la salut de les persones incalculable".

"La ciutadania no dona a la retirada de l'amiant la importància que té"

La "lentitut" del govern català en l'erradicació de l'amiant

El president de la CONFAVC ha criticat la lentitud del govern català i els ajuntaments en l'erradicació de l'amiant. "Les administracions fan les coses tan feixugues que impedeixen que solucions immediates triguin temps a materialitzar-se", ha denunciat Giró, qui lamenta, també, que la llei catalana sobre l'erradicació d'aquest material a Catalunya estigui aturada per la convocatòria d'eleccions i demana voluntat política al futur govern perquè segueixi la seva tramitació.

Parlant de l'habitatge, Giró ha assegurat que "els municipis no estan preparats" per donar "donar una resposta d'emergència", com ha passat a Badalona o Santa Coloma de Gramenet. En els dos casos s'han reallotjat veïns en pisos temporals dels edificis per risc de col·lapses als habitatges on vivien. Davant d'aquesta situació, Giró demana una solució "col·lectiva" entre totes les administracions i conjuntament amb els veïns i veïnes.

Entrevista a Jordi Giró, president de la Confederació d'Associacions veïnals de Catalunya (Confavc)

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

La Mari de Chambao: “Ser artista és una feina molt inestable i exigent”

La Mari de Chambao

Parlem amb La Mari de Chambao sobre el seu 25è aniversari i el llançament del disc 'Chambao 25 Aniversari', ple de col·laboracions estel·lars

8 abril 2026

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

Resolem els dubtes de la Renda 2025: pagadors, bizúm, donacions i autònoms

Dani Duro, assessor fiscal, ens explica les novetats i ens resol les incerteses dels contribuents en la campanya d'aquest any

8 abril 2026

Redacció

ENTREVISTES

David Martínez: "La Barcelona actual es configura al segle XIX"

El periodista publica 'Històries de Barcelona', en què fa un recull de 80 curiositats i anècdotes sobre la capital de Catalunya

7 abril 2026

Redacció