En directe

Matines

ACCIÓ SOCIAL

CÀRITAS

Càritas Barcelona carrega contra els partits polítics: "Al racó de pensar” 

En una entrevista a Ràdio Estel, el director de Càritas Barcelona, Eduard Sala, ha criticat als partits polítics per la falta d’acord pels pressupostos del 2024

Publicat: 31/05/2024 10:48 Actualitzat: 18/01/2026 21:50

Comparteix

El director de Càritas Diocesana de Barcelona, Eduard Sala, ha carregat contra els partits polítics per la falta d’acord per tirar endavant els pressupostos del 2024. En una entrevista al programa 'La Caravana' de Ràdio Estel, Sala ha enviat “al racó de pensar” els partits polítics per haver anat a eleccions.

Eduard Sala, director de Càritas Barcelona | RÀDIO ESTEL
Eduard Sala, director de Càritas Barcelona | RÀDIO ESTEL

"Es tomben uns pressupostos que millora la vida de la gent, què vol dir línies vermelles?

El director de l’entitat catòlica ha titllat “d’indignant, incomprensible i irresponsable” que els partits polítics catalans “no hagin estat capaços de tirar els pressupostos”. Sala ha apuntat que “difícilment” els pròxims comptes siguin “igual d’expansius” com els que s’havien proposat: ”Són uns irresponsables”, ha sentenciat. 

A més, ha valorat que haver anat a eleccions ha sigut “temps mort i perdut”, i que temes com l'habitatge o la inestabilitat laboral no és una prioritat pels polítics. "La feina ha deixat de ser un element protector de l'exclusió", ha dit.

Som "una mena de Titànic que s’està ofegant”

Davant d'aquest context, Sala ha advertit que Càritas Barcelona “està al límit” com a entitat que atén persones vulnerables. El director de Càritas Barcelona ha avisat que són “una mena de Titànic que s’està ofegant, mentre “les desigualtats s’eixamplen”.

“Cada cop la classe mitjana és més vulnerable”  

L’entitat de l’Església catòlica va atendre 44.000 persones el 2023. D'aquestes, 7 de cada 10 vivia en un lloc insegur i poc més de la meitat vivia de relloguer. 

Entrevista al director de Càritas Diocesana de Barcelona, Eduard Sala

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Xavi Duch i Marc Pociello: "Costa molt que la gent vagi a les sales de proximitat"

Xavi Duch i Marc Pociello

Parlem amb els actors Xavi Duch i Marc Pociello sobre 'No són maneres de tractar una dona', un musical dirigit per Xènia Reguant i Maria Garrido

15 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

Cardenal Omella: "Les paraules de Lleó XIV van arribar al cor de tothom"

L'arquebisbe de Barcelona destaca com Lleó XIV ha donat una la lliçó de com treballar pel bé comú i viure la diversitat amb comunió

15 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

POLÍTICA

Els pressupostos de la Generalitat arriben a una xifra rècord de 49.162 milions d’euros per reforçar els serveis públics, impulsar l’habitatge i accelerar la inversió

Tres de cada quatre euros es destinaran a polítiques socials i vinculades a l’estat del benestar, sense oblidar partides destinades a impulsar l’economia i preparar Catalunya per als reptes futur

15 juliol 2026

Generalitat de Catalunya