En directe

Fórmula Estel

RELIGIÓ

El cardenal Omella alerta davant el perill d'una "mirada inquisitiva" a les xarxes

A la Missa pontifical de la Mercè, l'arquebisbe de Barcelona diu que "les institucions civils, públiques i polítiques i els ciutadans som cridats a treballar units" pel bé comú

Publicat: 24/09/2024 12:54 Actualitzat: 18/01/2026 21:43 per Redacció

Comparteix
Missa de la Mercè 2024

La basílica de la Mare de Déu de la Mercè ha acollit aquest dimarts al matí la Missa pontifical de la patrona de Barcelona, presidida pel cardenal Joan Josep Omella i concelebrada pels bisbes auxiliars i pels titulars de Sant Feliu de Llobregat i Terrassa. En l’homilia, l’arquebisbe de Barcelona ha alertat davant el perill que els nous instruments de comunicació ràpida es converteixin en eines per a l’orgull i la destrucció de l’altre. "Avui s'han colat a les nostres vides, en les dels mitjans de comunicació i a les xarxes socials, una mirada inquisitiva en què sembla que tots som inquisidors a la recerca de l'error dels qui tenim al davant, i encara més si tenen aparent autoritat, i tot plegat per poder presentar-ho públicament davant del tribunal social perquè ho jutgi sense donar l'oportunitat d'explicar-se", ha comentat.

En aquesta línia, el cardenal Omella ha posat l’exemple de Maria, la Mare de Déu, per afirmar que, "quan murmurem sobre una persona, l'embrutem, destruïm la seva reputació i li amarguem la vida, sovint sense motiu o fins i tot faltant a la veritat". Igualment, ha afegit que "és impossible imaginar Maria, la nostra mare, en una conversa de sobretaula criticant i murmurant sobre altres persones no presents. Ella sempre beneeix i mira amb amor". Joan Josep Omella, a més, ha defensat la unitat i els grans consensos a l’hora de treballar pel bé de la societat. "Santa Maria ens crida, als fidels però també a tots els ciutadans i a totes les institucions civils, públiques i polítiques, a superar mirades esbiaixades. Cal que puguem fer el pas de treballar tots plegats i units, perquè Maria sap que és molt més allò que ens uneix que no pas el que ens separa", ha conclòs el purpurat.

Autoritats, gegants i quatre recluses

La Missa pontifical de la Mercè s’ha celebrat, com és tradicional, amb la presència d’autoritats civils, aquest any també amb el president de la Generalitat, Salvador Illa, el del Parlament, Josep Rull, i l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni. En el moment de les ofrenes, una representació dels gegants de la capital catalana, que celebren 600 anys, ha fet una petita exhibició davant de l’altar. Entre altres novetats, destaca la participació de quatre recluses de la presó de Wad-Ras.

Escolta la missa amb motiu de la solemnitat de la Mare de Déu de la Mercè

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TELEVISIÓ

Pol Rodríguez: "Hi ha fons d'inversió que no tenen cap tipus d'ètica ni de moral"

Pol Rodríguez

Parlem amb Pol Rodríguez, director i creador de 'Ravalejar', la sèrie d'HBO sobre la crisi d'habitatge a Barcelona protagonitzada per Enric Auquer

17 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

POLÍTICA

Eva Pous, Alerta Solidària: "L'amnistia no retorna el patiment ni l'estatus polític"

Alerta Solidària assegura que no hi ha possibles interpretacions que puguin els jutges fer per no aplicar l'amnistia

17 juliol 2026

Guillem Andrés

Xavi Toscano

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Marc Artigau: "El sistema està dissenyat perquè el jo superi el nosaltres"

Marc Artigau

Parlem amb l’escriptor i dramaturg Marc Artigau sobre el seu darrer llibre 'Aquest serà el nostre pou', un recull de contes que explora la maldat quotidiana

16 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias